Alla inlägg den 9 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 20:54


Läser du min blogg via IPhone eller iPad välj webbversionen så blir upplägget mycket bättre.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 20:10


Kul att du har hittat hit!


Äntligen har jag tagit mig i kragen och lagt upp en nya blogg. Den gamla bloggen var det tyvärr ofta problem med.

Den här verkar vara betydligt bättre och mycket enkelare att uppdatera både vid datorn och via mobilen. Man kunde även ta bort reklamen mot en ringa kostnad vilket jag uppskattar.


Här kommer jag som tidigare att lägga in händelser från min vardag, stort som smått, oftast smått. Jag kommer också att skriva om min stora familj som numera består av hela 16 personer, varav 8 st är mina barnbarn. Vi har i år fått ytterligare ett tillskott på den fronten, det är Jörgens (Petras kille) dotter Maja 12 år, en underbar unge :).


Jag kommer även att skriva mycket från våra resor och lägga ut många bilder. Nu är det inte så långt kvar innan det bär av igen till Thailand. Vi åker den 24 januari.


Ha det bra i vinterkylan, hoppas vi ses.









Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 18:42


Vi har vairt ner till julskyltningen i Kvissleby. Det var ordentligt kallt säkert minus 10 grader så flickorna (Ellen och hennes fotbollkompisar) som stod där och sålde för att få in pengar till sin kommande fotbollsresa frös ordentligt. Vi köpte lite godsaker och åkte hem till Cicci och fikade.


Vi var också en sväng till stugan och tittade till, även där var det massor av snö att skotta. Både Kent och jag blev riktigt sugen på att fira julen där i år, men det kommer vi inte att göra. Det är så myket enklare för både barn och barnbarn om vi håller till hemma.



   









Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 12:01


I dag är det julskyltningen i Kvissleby. Kent och jag har fixat ett lotteri som vi hoppas att dom ska få in 1000 kronor på. Jag har stickat 5 par strumpor och Kent har fixat lite vinster på Bygma. Alla vinster är inslagna i paket och den som vinner väljer paket. Hoppas att det funkar.

Jag har också kokat senap som ska säljas. Jag köpte plastburkar, samma typ av burkar som man får pizzasalkad i och satte på lite band och hjärtan. Dom blev ganska fina trots att det är plastburkar.

Nu ska vi snart åka ner med allt till Ellen. Pengarna ska gå till Ellen och hennes fotbollslag som ska vara med på Gothia Cup i Göteborg till simmaren.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 11:52

I går varvi barnvakt.
Cicci och Tomas skulle åka till Kent i Hassela. Det var så tråkigt väder så vi hade i gen lust att vara ute utan åkte i stället ut till Ikea. Där handlade vi ljus bl.a Passade även på att äta lunch, köttbullar är alltid ok för barnen.


Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 11:45

Hoppas att jag fick med mig Ciccis fina muffins som ska säljas på julskyltningen i dag ;)

Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 10:43

Testar att lägga in bild

Av Annica och Kent Lindholm - 9 december 2012 10:39

Jag blir så trött på min gamla blogg som så ofta inte fungerar när jag ska göra nya inlägg. Får se om den här funkar bättre.

Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards