Alla inlägg den 10 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 10 december 2012 18:42

Nu är det jul i stugan! Före Lucia, det har nog aldrig hänt tidigare. Här brukar granen åka fram några dagar före julaftonen. Ja vad gör man inte för de små barnen.

Elsa och Tova följde med mig hem från skolan. Det blev pannkaksmiddag, på en måndag - JA. Hade mjölk med kort datum, nu är det pensionärsvarning på hög nivå.

Efter middagen ville flickorna klä julgranen och då fick det bli så. Den blev faktiskt riktigt fin.

Jag som inte hade lust att göra något i morse sitter nu och myser i julgranens sken och lyssnar på flickornas glada skratt.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 10 december 2012 09:57

I dag har jag ingen lust att gå utanför dörren. Nu räcker det med vinter, snö och kyla! Eller hur? Jag slås av tanken på att måla några fina sopkvastar, nej nej det tar jag en annan dag.

Jag skulle kanske åka på Norells och köpa några julblommor. Jag skulle kanske baka lite julbröd eller koka knäck. Jag kommer inte igång i dag, jag har fastnat i mina tankarna på varma sommardagar. Fastnat i många härliga sommarminnen och det får mig att längta bort, längta till Thailand.

Det är ju inte som mitt barnbarn Ellen sa när hon var mindre. - Mormor, sommaren kan man inte åka till. Den kommer! Skönt att Ellen hade fel.

Jag drömmer om stranden, om den härliga massagen, om Irich hos Calyoso, om våra utflykter till bl.a Krabi, om friheten att åka moppe, om all ledig tid tillsammans med Kent. Jag livet är så mycket lättare att leva när det är sommar och varmt.

Här är några bilder från resan till Thailand i fjol.

Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards