Alla inlägg den 11 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 11 december 2012 21:16


Det blev en sväng till "verkstan" i kväll. Det fanns två lägen. 1. Somna i soffan framför TV:n eller 2. Göra någon fysiskt aktivitet. Då föll valet på att åka iväg en sväng.

Ja lite blev det gjort i alla fall, nu är mina stolar färdigmålade. Återstår nu att klä om sitsarna och måla bordet. Jag hade hoppas på att få gruppen färdig så att jag kan lägga ut den på Blocket före jul men det går väldigt trögt så jag får se hur det blir.

Jag målade också färdigt bottenfärgen på tavlan. På den återstår nu det roliga, att måla signalflaggorna.

Det spelar ingen roll att det tar tid, att åka till verkstan ska vara lustfyllt. Jag kommer inte att fylla mina dagar med några "måsten" nu när jag äntligen slipper det.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 december 2012 17:44


I dag blev det ett speckat schema. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så blev det en riktigt tidig morgon i dag.

Klockan 09:00 var jag och Cicci på Ikea för att äta frukost. Naturligtvis blev det lite shopping, både julklappar och födelsedagspresenter. Det blev ingen "verkstad" i dag heller. Kanske i morgon, vi får se.

Klockan 13:00 började mitt arbetspass på skolan. Upplevde att barnen var mer krävande än vanligt men så var det nog inte, säkert var det jag som var tröttare än vanligt. Jag beundrar verkligen vår lärarkår, dom gör ett fantastiskt bra jobb.

När jag kom hem var Dante här, Kent hade hämtat honom på dagis. Han skulle äta middag med oss men det blev inte så lyckat. Ingen tycker om min goda makaronipudding, jag förstår inte det.

Nu är det åter tyst i stugan. Medger att det känns ganska skönt med en lugn kväll. Barn är underbara men det får inte bli för mycket av det goda.

Här sitter Dante och Kid ich väntar på maten.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 december 2012 06:46


I dag är jag pigg som en lärka. Vaknade redan 05:30 och kunde inte somna om.


Nu sitter jag och dricker mitt morgonkaffe framför brasan som sakta sprider värme här i stugan. Ja det behövs verkligen för nu har termometern gått ner till - 15 grader igen.


Undra vad den här dagen bjuder på. Ska jag kanske ta mig i kragen och åka till min "verkstad". Där har jag många projekt på gång. Håller på att måla en tavla med signalflaggor, har en kista på gång som det snart bara är målningen kvar på och så min matsalsmöbel som får sig en rejäl renovering. Ja vi får se om jag kommer dit.


Lokalen är jättefin med stora fönster men jag måste passera en källare för att komma dit och den är lite otäck. Tänk att jag ska vara så fånig, alltid ska jag sätta upp något hinder. Varför?
.





Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards