Alla inlägg den 17 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 17 december 2012 23:05


Undra vad jag gjorde på kvällarna innan jag fick min första iPhone. Kanske jag läste lite mer, kanske var jag lite mer social. Tur att Kent inte klagar på mig.

Det kanske beror på att jag är mest aktiv med telefonen när han har somnat. Vi har inte riktigt synkade sovtider numera. Han ska upp klockan 05:00 och jag sover tills jag vaknar, oftast någon gång mellan 07:00 - 08:00.

Nu har jag hittat ett nytt spel som jag inte kan sluta med. Ordjakten heter det. Tänk att lusten att vinna över allt och alla inte avtar med åren. Jag vill blir bättre och bättre på allt. Jag ska kanske vara tacksam över den läggningen, det är väl tack vare den som jag har utvecklas inom jobbet, för studieskulder har jag ju aldrig haft.

Hur som... är det bra att hålla hjärnan igång. Jag läste i tidningen att det var viktigt för att motverka alzheimer så det är väl bara att fortsätta att träna på långa ord dom ger bra med poäng i spelet.

Nej nu ska jag ska släcka ner för i dag så att jag är pigg i morgon och fortsätter med min städning.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 17 december 2012 11:21


Tur att det finns storhelger i vår kalender. Om inte, när skulle kylskåp, skafferi och övriga gömmor bli städade. Jag är inte den som springer med trasan i onödan, i mitt hem syns det tydligt att vi lever där. Just nu är stora delat av kylskåpet i diskmaskinen och stora delar av kylskåpets innehåll i soppåsen.

Apropå på soppåsen så läste jag att vi slänger otroligt mycket matavfall. Vi slänger i snitt ca 25 kilo per person och år. Tyvärr är jag nog den som påverkar statistiken negativt, jag slänger säkert mer än 25 kilo. Jag har i alla fall kommit en bit på vägen, jag sorterar mina sopor och har ett särskilt sopkärl för matavfall.

Nej nu måste jag sätta fart igen om jag ska hinna med lite till innan jobbet kallar klockan 13:00.
.


Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards