Alla inlägg den 26 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 26 december 2012 20:01


Ja nu är julen över för den här gången, julmaten i alla fall. Det är så härligt att ta fram all mat kvälken före julaftonen och lika härligt att slänga bort överflödet på annandagen.

Tomas, Cicci och barnen har varit hos oss på middag i dag. Den som säkert blev gladast över det besöket är nog Ester (deras hund) som fick med sig mycket matrester hem.

Det känns verkligen i kroppen att det har varit några händelserika dagar.

I morgon planerar jag att vara i min "verkstad" några timmar och måla. Hoppas få färdig min tavla med signalflaggor. Att vara där är verkligen avkoppling på hög nivå.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 26 december 2012 15:51


Nu är vi hemma igen efter ett intensivt dygn i stugan, för Kent i alla fall. Det är stora snömängder han har flyttat där nere. Meningen var att vi skulle bli kvar där några dagar men vi fick hemlängtan båda två. Nu är det i alla fall skottat om Micke och pojkarna vi vara där på lovet.

Vi tog även en sväng på skotern. Något roligt ska man väl ändå ha. Det var lite väl mycket mjuksnö så vi fick åka där det varit plogat.

Nu tar Kent reda på den snö som kommit här hemma, det var inte så mycket men en rejäl plogvall var det. Måtte det sluta snöa nu.

Nu ska jag börja med middagen. Cicci och hennes familj kommer snart hit och hjälper oss att äta upp det som är kvar av julmaten.

God fortsättning till er alla.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 26 december 2012 11:29


I dag fortsätter Kent sin hårda kamp mot all snö. Altantaket är nu snöfritt och nästa etapp är att skotta upp en gång till förrådet så att vi får fram våra resväskorna för snart bär det iväg igen.

Det är svårt att inse att det är barfota i sanden som gäller, inga strumpor på fötterna under en hel månad. Temperaturskillnad på mellan 30 - 50 grader. Jag känner att jag behöver sommar nu efter all denna snö och kyla som varit.

Jag var på en föreläsning för många år sedan, där pratade man om vikten av sol och dagsljus för vårt välbefinnande. I Norden är det en väldigt hög andel självmord per capita. Skulle vi ta några veckors semester vintertid i stället och åka till solen skulle andelen självmord minska i betydande omfattning. På samma föreläsning pratade man om andra sjukdomar och hur dessa förekommer i andra delar av världen. Han nämnde b.la att Malignt melanom (hudcanser) är vanligt förekommande bland befolkningen i Australien. Det är väl ändå inte så konstigt för är det inte i huvudsak Engelska fångar från 1700-1800 talet som är anfäder till de flesta Australiensarna i dag och deras hud är väl mer anpassad för regn och rusk. Jag tror inte att andelen Aboriginer med Malignt melanom är särskilt hög.

Ja apropå Malignt melanom får jag inte glömma att köpa solskydd på Apoteket. Det allra bästa solskyddet är det som kommer från Aco. Jag har många gånger köpt dyra preparat på Arlandas taxfree men har aldrig hittat något som är bättre.

Nej nu ska jag fixa fika och ropa in Kent, det gäller att ha en bra markservice så att han inte får för sig att jag också ska ut och skotta. Jag nöjer mig så väl med en promenad för att få lite fysiska aktiviteter.
.

Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards