Alla inlägg den 29 december 2012

Av Annica och Kent Lindholm - 29 december 2012 22:31


Tänk vad mycket ledig - egen tid jag har numera. Förut längtade jag ofta att vara ensam, längtade efter tystnaden. Nu finns det hur mycket egen tid som helst.

Jag triv mycket bra i min ensamhet, nästan lite för bra vilket gör att jag ibland får skärpa till mig för att inte tappa bort det sociala nätverk jag byggt upp genom åren.

Kent har jobbat i dag, inventering. Jag har varit i verkstan och målat på min tavla med signalflaggor. Det är så härligt att vara där, det är nästan som meditation. Jag koncentrerar mig bara på föremålet som jag håller på med och tankarna kommer och går, tiden försvinner. Jag känner mig totalt avslappnad när jag åker hem.

När jag varit hemma ett tag kom Dante hit, han skulle äta middag med oss. Petra och Jörgen ville göra något med bara Tova och då blev det ett restaurangbesök i stan. För Dante är det morfar som är den stora idolen just nu, jag kommer i andra hand. Det kan faktiskt vara riktigt skönt ibland, treåringar kan ju vara ganska krävande ;).

Har tittat på Stjärnorna på slottet nu i kväll. Vilket kanonbra program, Claes Malmberg bjöd verkligen på sig själv och berättade om många gripande episoder från sitt liv. Tur att han hade nära och kära som verkligen ställde upp på honom, undra hur det gått annars. Det ger mig en tankeställare på hur jag är mot alla runt omkring mig. Jag hoppas att jag är som Claes vänner och att jag ställer upp, om inte är jag tacksam om du säger till mig.

Nej nu ska jag vara lite social med Kent om han inte föredrar filmen som går på TV just nu i stället.
.

Tidigare månad - Senare månad

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards