Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 7 januari 2013 19:14


I kväll har vi varit med Petra, Jörgen, Tova och Dante. Först blev det en skidtur med de små på området och sedan blev det fika. Tova hade köpt en drömtårta för egna pengar som hon ville bjuda på.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 januari 2013 11:16


Undra vad den här veckan kommer att bjuda. En sak är säker i alla fall, den ska bli betydligt mer fysiskt aktiv än tidigare veckor. Aktiv är jag för det mesta med det har tyvärr inte varit så fysiskt nu på slutet.

Först och främst har jag bestämt mig för att verkligen ta reda på hur min kropp fungerar och hur jag får min sockernivå på en låg och jämn nivå.

När jag vaknar på morgonen så är mitt värde alltid högt (mellan 11-14) även om jag inte ätit något kvällen innan. Det är nästan omöjligt att med kosten sänka det under dagen. På google kunde jag läsa att orsaken var att levern producerar glukos nattetid så fr.o.m nu är det tidiga morgon promenader som gäller. 2,5 km i raskt takt blev det nu i morse och faktiskt så kändes det riktigt bra i tån. 30 minuter med förhöjd puls sänker värdet 4-5 punkter. Så fort jag ätit fel (vilket tyvärr händer lite väl ofta) ska jag åtgärda det med en rask runda. Hur svårt kan det vara.

Min RunKeeper ska bli lika aktiv igen som den var i våras.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards