Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 22 januari 2013 22:22


I kväll får jag resfeber på riktigt, det känns både lockande och lite gruvsamt att åka bort så länge. Vet inte varför, jag brukar aldrig känna så. Vi var ner till Cicci med familj i kväll och då kände jag mig nästan lite ledsen när vi for därifrån. Skärpning nu Annica!

Nu är våra packningar i stort sett färdiga. Det som återstår att packa är matvarorna. Ja vi har faktiskt med oss lite sill, Sibylla varmkorv, kaviar, hårdbröd och mjukost. Det är ok när man ska vara borta en hel månad, eller hur...

Nu återstår det bara att säga god natt för i dag.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 22 januari 2013 10:28


Ja Leif, du har nog rätt. (se kommentar). När Micke var liten bodde vi centralt i stan så min bror Leif kom ofta till mig och åt lunch när jag var mammaledig. Efter lunchen sov han en stund på soffan och då kröp Micke ofta upp och lade sig på Leifs mage och sov en stund han också. Vilka härliga minnen, det är snart 38 år sedan nu.

Petra och Tova är hos mig i dag. Tova är dålig och hemma från skolan. Nu sitter vi alla tre framför varsin telefon, ja vad gjorde man innan iPhone kom. I morse sms:ade jag med Tova, tekniken driver verkligen på lärandet.

Nej nu borde jag släppa min telefon en stund och stryka lite kläder innan det är dags för lunch som i dag blir ost och skinkpaj, grönsaker och Piccolos senapsdressing. Dressingen är så enkel att göra, det är bara lika delar olja, senap, socker och lite vatten. Jag tar lite mindre socker, kanske inte så nyttig men himla god.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards