Alla inlägg under januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 26 januari 2013 14:07


Nu är mina fötter som nya, så mjuka och fina.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 26 januari 2013 07:07


Har varit på stranden men är nu tillbaka på hotellet och inspekterar vårt nya rum vilket är helt ok. Skönt att det fixade sig, rum utan balkong fungerar bara inte.

Nu ska vi äta lunch innan vi går tillbaka till stranden igen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 26 januari 2013 01:04


Kent klocka verkar fungera jättebra. Han snarkar som bara den här bredvid mig i sängen.

Svt World tillhör TV utbudet på vårt hotell, inte helt fel. Trist bara att det är barnprogram just ju.

Klockan är 07:00 här nu och jag är pigg som en lärka trots att det inte blivit mycket sömn. Nu vill jag ha frukost.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 januari 2013 23:41


Första natten är inte rolig. Kroppen är helt förvirrad av tidsomställningen och det är omöjligt att sova. Jag har hemlängtan just nu, tänker - vad skulle vi hit och göra. Jag brukar alltid känna så första dygnet så det går säker över i år också.

Det stör mig också att packningen fortfarande är kvar i väskorna. Jag mår aldrig bra om jag inte har ordning och reda omkring mig. Jag måste veta var varje sak ligger men lite damm i hörnen stör mig inte alls. Eftersom vi ska byta rum i dag så var det ingen mening att packa upp.

Thaimat på riktigt är riktigt gott.
.

.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 januari 2013 23:20

Av Annica och Kent Lindholm - 25 januari 2013 12:36


Nu har vi fått besked, vi får byta till rum med balkong i morgon. Jag får börja och be om ursäkt för min elakhet ang leende Thailändare. Det var inte deras fel.

I vår Voucher står det rum med balkong men i det som hotellet fått står det rum mot trädgård. Alltså var det Agoda som missat, trots det löser ändå hotellet vårt problem. Så himla snällt.

Nu ska vi dressa om och gå ut och äta. Vi kämpar på och håller oss vakna för att snabbt komma i rätt tidsrytm.

Kent hänger ut genom fönstret med sin öl och cigg. Klart som attan att vi måste ha balkong ;)
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 januari 2013 11:35


Inget besked ännu, nu känner jag att irritationen kommer krypande. Nu skulle inte ägaren komma tillbaka utan han skulle kolla hemifrån där han tydligen kommer åt bokningssystemet, och vi ska vänta på besked på rummet. Så typiskt det leende människorna här i Thailand, smila bara så går allt bra. Jag är nog inte bara irriterad, tyckte nästan att det kom fram två horn i pannan nu.

Det här är inget lyxhotell, allt annat men jag vill ändå ha vad jag betalt för eller känna att jag blir kompenserad för missen.

Ja ja, jag ska räkna till 100 och pussa på Kent så går nog pulsen ner.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 januari 2013 10:12


Nu är vi framme i Karon på Phuket. Resan gick jättebra, jag sov nästan hela tiden.

Det gick inte lika bra när vi skulle checka in på hotellet. Vi hade bokat ett rum med balkong men naturligtvis hade dom missat det. Avigsidan med Thailand är att det kan bli lite hur dom helst och går det fel är det ofta svårt att rätta till. Nu sitter vi i hotellets restaurang och väntar på ägaren, får vi inte ett rum med balkong måste han ju kompenser oss på något vis. Vi får se.

Får se till fördelarna, det är ett väldigt centralt hotell med mycket bra trådlöst bredband.

När vi kom till gaten strax före avgång i går blev vi överraskade, där var Kents kusin Kjell och hans fru Lisbeth. Dom hade bokat samma resa som oss utan att tala om det. Kul att vara med dom här nere.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards