Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2013 14:55


Jag måste säga att jag verkligen är nöjd med vår vistelse här i Khaolak. Det mesta är bättre än Phuket, ja så känns det just nu i alla fall trots att vi har en bra bit att gå till stranden. Det känns säkert inte alls lika långt att gå om man slipper ha en massa sand i skorna som skaver, om inte får vi väl ta moppen.


Hotellet är mycket prisvärt och deras restaurang är verkligen bra, supergod och jättebillig mat.


Hela stället är lugnt, inga skrikiga barer. Turisterna är mycket trevligare än i Phuket, inte en massa xxxx, skönt.


Jag mår verkligen bra nu, tom boken jag läser nu är bättre än de böcker jag läst på länge :).


Lägger ut två bilder på mig själv, främst avsedda för mina barn. - Ja pappa/Kent reser med mormor numera :), men det har han absolut ingenting emot.


Kram till er alla där hemma.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2013 09:50


Räddningsstationen i Kukkak.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2013 09:48


I dag har vi hyrt moppe och åkt till en strand ca 5 km norrut. Den stranden var otroligt fin, kändes mycket renare och inga stenar i vattnet. Det var inte alls många människor där. Vi hittade även ett bra hotell i närheten där vi åt lunch. Helt underbar dag.

Innan vi åkte hem gjorde vi en tur lite längre norrut och kom till ett ställe som heter Kukkak. Där har dom byggt en räddningsstation vid eventuell ny sunami. Det var en hög byggnad som rymmer många människor både inom och utomhus. Den ligger lite tokigt till för i det området fanns det inte mycket människor eller byggnader. Det är kanske så att det är väldigt platt där och därmed svårt att fly upp mot bergen om det händer något.

Klockan är nu halv fyra och jag känner mig rejält trött efter dagens utflykt. Nu blir det en liten stund på sängen innan det är dags för middag.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2013 01:28


Vaknade härligt utvilad klockan 07:00 i dag. Skönt att även min inre klocka numera är inställd på thaitid. Gick ut för att få lite frisk luft och vad ser jag. Jo nästa alla solstolar vid poolen är uppbokade med handdukar. Jag fattar inte att man kan göra så. I går när vi kom från stranden låg det inte många vid poolen men alla stolar var upptagna. Hur egoistisk kan man bara vara, jag slulle aldrig kunna göra så. Det måste väl ändå vara bättre om någon annan kan nyttja stolen om man inte ska använda den själv. Knäppa turister finns otroligt det gott om.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards