Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 3 februari 2013 15:15


Nu återstår det bara att fixa vår packning för resan tillbaka till Phuket i morgon. Vi tänkte försöka komma iväg med bussen som går klockan 08:00 så att vi inte reser bort hela dagen.


I kväll har vi ätit här på hotellet igen. Jag tog en rätt som serverades i en ananas, mycket gott. Det har hittills inte blivit mycket västerländsk mat men jag måste erkänna att jag längtar till Sibylla korvburken som vi har i kylskåpet i Phuket. Kanske att det blir middag på rummet i morgon.


Som jag sagt tidigare så gillar vi verkligen Khaolak den här gången. Det är inte bara lugnare, det är mycket trevligare och billigare, ja allt är bättre än i Phuket. Vi har verkligen haft semester här och riktigt landat i ett behagligt lugn.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 februari 2013 08:59


Ja nu har vi haft vår sista dag på stranden i Khaolak för den här gången. Nu ligger vi och slappar vid poolen på hotellet. Till vår stora förvåning fanns det faktiskt två lediga stolar nu när vi kom tillbaka.

I morgon förmiddag tar vi bussen tillbaka till Phuket och det känns ok. Vi blir där fem dagar och sedan blir det en sväng upp till Krabi så det finns fler utflykter att se fram emot.

Jag undrar om jag kanske ska köpa mig några nya saronger. Dom fyra jag har, har vid det här laget varit till Thailand många gånger. Skulle kanske vara lite mer diskreta i färgen ;). Kommer att tänka på en historia när jag ser bilden på mig själv. - Tänk att när jag ser kärringa i pärlanne med blå kolen och rökofta kan man tame fan tro att det är rängbågan som ä framme. Ja så jävligt är det ;)
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 februari 2013 03:54


I dag känner jag mig slö, kan inte påstå att jag är trött för vi sover 8-9 timmar per natt. Kent är i full fart och ställer för stranden och jag vill helst ligga kvar på sängen och bara slappa och fundera på allt möjligt. Jag har ett stort ensambehov som det är svårt att tillfredsställa när man är tillsammans 24 timmar per dygn. När vi är hemma och Kent jobbar får jag mycket egen tid.

I dag tog vi en tidig promenad och stannade och åt frukost på ett litet ställe efter vägen.

Ingen hemlängtan ännu, konstigt för det brukar jag alltid få. Det kanske beror på att det är lättare med kommunikationerna med dem där hemma numera.

I år ringer vi med en app som heter Tango och det fungerar hur bra som helst och blir helt gratis. Otroligt vad det finns mycket nu för tiden ;). Jag undrar vad morfar skulle säga om han levde i dag, vi som trodde att ingen skulle få uppleva mer utveckling än vad han gjorde under sina 85 år i livet.

Tänk vad underbart det var att lyssna på honom när han berättade om sin tid i skogen, rallartiden och mycket mycket mer. Han berättade att han lånade 2500 kronor för att bygga sitt Per Albintorp och 500 kronor till ladugården. Nu tror jag nästan att jag blir lite sentimental av alla minne :).

Nej nu vankar min käre make fram och tillbaka så det är bäst att jag stänger ner mina tankar och minnen och börjar göra mig färdig för stranden.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards