Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 23 februari 2013 13:43


Så otroligt mycket snö det har kommit i vinter. Nu är vi nere i stugan och försöker skotta oss in. Jag sitter som vanligt inne framför kaminen och Kent kämpar på med snöslungan.

Vi planerar att vara här i påsk så snön måste bort. Taken skottade Kent innan vi for så dom får vänta till nästa helg.

Jag frågade en bekant som bor i Thailand om han inte längtade hem. - Klart jag gör det ibland men då åker jag till Sverige och då går det över. Kan förstå honom nu, 30 grader i februari är inte fel ;)
.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 februari 2013 07:28


Det är inte så enkelt att ställa om sin inbyggda klocka tyvärr. Klockan 05:00 i morse vaknade vi båda och tyckte att det var dagen.

Vi klev upp och fixade fika och tittade på sista delen av Stjärnorna på slottet. Det var det allra bästa programmet i hela serien, vilka underbara människor som verkligen bjuder på sig själva. Robert Gustafsson, han är ju bara bäst.

Nu ska vi dona lite här hemma på förmiddagen, julgardinen i köket ska ner :/. Sommarkläderna ska stoppas undan igen, vi lämnade allt på tvätt i Thailand innan vi åkte hem, skönt. Sedan fram på dagen ska vi åka ner till stugan, jag kan tänka mig att det tar några timmar att skotta för att ta sig in.

Ja nu är det vardag igen men det känns bara bra.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 februari 2013 07:07


I går fick vi äntligen träffa våra små barn. Jag hade längtat jättemycket efter dom alla. Tyvärr var inte Maja med men jag hoppas få träffa henne snart.

De större barnbarnen hämtade vi på skolan. Småpojkarna Alfons och Dante behövde vi inte hämta på dagis för dom var båda hemma och sjuka men naturligtvis ville vi träffa dom ändå. Inga föräldrar fick vara med.

Jag gjorde en stor grya köttfärssås och spagetti till middag. Efterrätten var fruktsallad och glass. Sedan var det full rulle några timmar. Det är verkligen lycka med en stor familj som håller samman.

Jag minns att jag ofta sa till mamma, - Tänk vad mycket människor det har kommit till världen tack vare dig. Det säger kanske mina barn i dag.

Kvällen slutade tidigt för min del, tidsomställningen påverkar mig mer och mer ju äldre jag blir.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards