Alla inlägg under februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 18 februari 2013 11:33


När vi kom hem i dag ringde Petra. Dom hade ringt från dagis för Dante hade hög feber. Petra har barnen varannan vecka och nu dom senaste tre gångerna hon haft barnen har hon fått stanna hemma för vård av barn.

Jag förstår om hon tycker att det är jobbig. Det är alltid tungt när de små är sjuka och så är det pinsamt att vara hemma från jobbet gång på gång och så förlorar hon ju pengar som inte finns i överflöd.

Håll ut Petra, bara vi kommer hem kan barnen få vara hos mig om dom blir sjuka. Det är det som är fördelen när man slutat jobba, man blir helt plötsligt en farmor / mormor som har tid att finnas till för de små.

Oh vad jag längtar efter er alla nu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 18 februari 2013 11:22


Det blev fint väder i dag så vi tog moppen och åkte ner till Nai Harn. Det är verkligen en fin strand med många mysiga restauranger i anslutning till stranden.

På hemväg åkte vi förbi en strand som vi ofta var på förr om åren. Det är en liten strand där det oftast inte var många människor. Nu var den totalt proppad med folk och solstolar, inte alls så mysig som förr. Det blir bara mer och mer människor här och flest är det i december - februari.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 18 februari 2013 04:07


Vaknade med höga värden även i dag så vi tog en promenad i rask takt och när vi kom tillbaka hade mitt socker gått ner rejält. Tänk vad lite jobb i musklerna kan göra under. Fattar inte varför jag inte ansträngde mig lite i går också i stället för att ta en slappardag. Jag kanske behövde ta det lugnt en dag, det är ett ganska högt tempo på våra semestrar.

Vi har också varit och tittat på hotellet som vi bodde på för några år sedan när vårt barnbarn Ellen var med. Där hade dom byggt nya byggnader och gjort en barnpool. Det var riktigt fint där, känns lockande att boka det hotellet nästa gång.

I dag planerar vi att åka ner till Nai Harn, en fin strand längst ner på Phukets sydspets. Just nu är det molnigt och YR sa regn på förmiddagen så vi avvaktar vädret en stund.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 17 februari 2013 15:19


I dag har vi haft en riktig slappardag. Jag har inte mått så bra, drack många mandarinchake och en islatte i går och det har straffat sig i dag. Klantigt, jag som skött mig så bra och mått kanon hela semestern.

Nu i kväll gick jag på massage i ett försök att pigga upp mig men det lyckades inte. I morgon blir det bättre.

Middagen i dag åt vi på Two Chefs som har mycket bra svensk mat. Jag är ganska less på thaimaten vid det här laget.

I morse såg vi melodifestivalen men det var ingen höjdare bortsett från Tommy Körberg m.fl Nu är det skidskytte en stund innan det är dags att sova.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 17 februari 2013 07:18


Måste skriva av mig mina tankar som gör mig både upprörd och riktigt arg.

Det finns ett folk som tyvärr utmärker sig på ett väldigt negativt sätt. Klart att det inte gäller alla men det gäller en väldigt stor del av det folket som man stöter på här nere.

Vi har nyss kommit tillbaka från frukost som ofta är en upplevelse om bordsgrannen tillhör detta folk. Det kom två damer och satte sig vid bordet bredvid oss. Dom hade tagit för sig massor av mackor och annat. Ja sa till Kent att dom måste ju ha mask i magen om dom kan äta på det viset. Klart att dom inte fick i sig allt, det var inte avsikten heller utan massor skulle naturligtvis ner i den medhavda väskan.

Jag tappar matlusten totalt när jag ser hur dessa "kärringar" beter sig. Usch och fy. Nu hoppas jag att du förstår att jag inte är främlingsfientlig, det handlar inte om det. Jag är fientlig mot människor som totalt saknar hyfs och respekt, de som beter sig som hyenor. Dessa gillar jag verkligen inte.

I förrgår kom det en ung kvinna av samma folk till stranden bredvid oss. Hon tog en solstol men vägrade att betala, då blev killen som hyr ut stolarna riktigt arg och körde iväg henne men innan han gjorde det tog han ett foto på henne. Hon får garanterat inte hyra en stol av honom om än hon viftar med pengar. Skulle inte tro att det var första gången det hände, då hade nog inte strandkillen blivit så arg.

Ja det är tur att vi alla är olika, men varför måste vi vara så himla olika.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards