Alla inlägg under februari 2013

.

Av Annica och Kent Lindholm - 16 februari 2013 13:36

Av Annica och Kent Lindholm - 16 februari 2013 13:33


I dag har vi haft en riktigt skön dag på stranden, inte ett moln på himlen och varm som attan.

På eftermiddagen tog vi moppen och åkte till en marknad som bara har öppet på lördagar. Den ligger inne i stan ca 2 mil härifrån. På den marknaden är det inte så mycket turister och priserna är mycket bättre än här i Karon.

Vi var inte där så länge för Kent vill inte vara ute och köra på kvällarna. Det är både si och så med nykterheten på chaufförerna här. Hörde i går att en onykter svensk kille blev stoppad av polisen när han körde moppe, han tog fram 1000 Thb och fick då en klapp på axeln och fick sedan köra vidare. Inte alls bra!

Nu ska vi gå ner och äta middag här på hotellet, sedan återstår bara boken (inte så bra som den förra, men får duga i brist på annat) och kudden.
.



Av Annica och Kent Lindholm - 15 februari 2013 11:47


Kent har gått iväg med tvätten och jag ligger på sängen och funderar på allt och ingenting.

Då känner jag hur varm jag blir i bröstet när jag tänker på Kent. Tänk vi träffades i maj 1979, det är snart 34 år sedan och jag är fortfarande förälskad. Ja det är klart att det har varit dalar och toppar i vårt förhållande men vi har alltid landat tillsammans.

Det är ju tyvärr ofta så att många växer ifrån varandra, vi har haft turen att växa samman. I dag tänker och tycker vi oftast likadant. Vi har samma smak och samma intressen. Vilken trygghet att alltid ha Kent vid min sida.

Han är det bästa som finns, och tänk att just han blev min man. Lycka!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 15 februari 2013 08:12


Skönt att vara tillbaka på Phuket och Karon beach igen. Resan tillbaka gick bra, inga äventyr alls bortsett från att han som körde inte hittade på Phuket men det gör vi så vi kom till hotellet utan några problem.

I går kväll tog vi det bara lugnt. Det enda vi gjorde var att söka upp Kents tattokille som bytt lokal igen. Som tur är har Kents hans telefonnummer så han kan ringa och få nya adressen. Vi får se om det blir en tatto även i år.

I dag har vi fixat en ny moppe och åkt till Lotus och handlat lite. Det blev bl.a ett par skor åt oss var.

Det har varit molnigt i dag men nu skiner det upp så vi går ner på stranden en stund nu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 14 februari 2013 05:21


Nu lämnar vi fina Krabi en dag tidigare än planerat. Jag har hemlängtande i dag och känner mig rastlös och då känns nästan Karon som "hemma". Kent känner likadant så det blev inga diskussioner, vi har växt ihop så till 99% tycker vi likadant, skönt.

Vi tar en egen taxi tillbaka de drygt 20 milen, kostar 707 kronor. Det är verkligen billigt och enkelt att resa i det här landet.

Ha det så bra alla där hemma, i dag finns ni inte bara i mitt hjärta, ni finns på näthinnan hela tiden. Älskar er
.

.

Av Annica och Kent Lindholm - 13 februari 2013 10:48

Av Annica och Kent Lindholm - 13 februari 2013 10:40


I dag hyrde vi en moppe och åkte och såg oss omkring. Vi hamnade i en lien by som heter Ban Klong Muang. Det var det en otroligt fin strand och inte alls mycket människor där och tre riktigt fina hotell. Ett paradis för de som vill ha lugnt omkring sig.

När vi kom tillbaka gick vi ner på stranden här i AuNang. Det verkade som det skulle mulna på även i dag men det var bara ett litet tag så var solen framme igen.

Nu är det snart eftermiddagskaffe, på hemväg stannade vi på ett bageri och köpte med oss bananmuffins. - Jo jag får äta det ibland nu när jag sköter mig så bra för övrigt. Sockret har aldrig varit så bra som det är nu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 februari 2013 09:29


Nu regnar det på oss, vi som hittills har haft kanonväder hela resan ska kanske inte klaga.

Vi har varit ut på Railay i dag men det mulnade på efter någon timma så vi tog båten tillbaka till AuNang. Lunchen har vi ätit på AuNang Villa, ett fint hotell vid stranden. Nu ligger vi på sängen, Kent med boken och jag med telefonen.

Vad resten av dagen har att ge får vi se, det beror på vädret.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards