Alla inlägg under februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2013 14:35


Vilken massage jag fick i kväll. Det värsta jag varit med om, det kändes som människan nöp och rev min i en timma. Jag trodde att jag skulle vara alldeles blå efter hennes behandling. Hon hade absolut ingen känsla och händerna måste ha varit nariga. Fy vad hemskt, det stället går jag inte på igen.

Efter massagen gick vi och åt en god buffé så nu är jag mer än mätt. Efter matten satt vi en stund i kurvan vid beachen och tittade på folket som flanerade förbi. Nu är vi åter på rummet. Det blir en tidig kväll i kväll också, vi hade klockan på halv sex i morse och det känns nu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2013 10:47


Nu har vi varit på stranden här i Au Nang några timmar. Där var allt sig likt. På hemväg var vi och tittade efter ett bra matställe som Patrik tipsade om i fjol, det fanns kvar så i kväll blir det buffé men först blir det oil massage.

Det var mycket maneter på stranden men vi såg inga i vattnet. När vi kom med båten i dag såg vi massor av små båtar bara här utanför där dom håvade maneter. Jag undrar om det är fler än vanligt, det gäller att se upp, vill inte bli bränd.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2013 07:31


Nu är vi framme i Krabi. Resan tog lite längre tid än den brukar för det var så många som skulle byta båt utanför Ralily. Båten var så packad med folk så det gick inte att röra sig. Tur att ingen av oss behövde på toa för då har vi fått problem. Vi satt på en ca 50 cm bred gång vid relingen på ena sidan. Det är tur att resan inte är så lång.

Hotellet är mycket fint, vi fick ett stort familjerum. Tvärs över gatan ligger hotellet vi bodde på i fjol när vi var här med Stefan och Ros-Marie. Det finns ingen pool här men vi kan nyttja poolen på hotellet bredvid. Det enda som stör är en böneutropare som aldrig tycks ge sig, men det får vi väl ta :) Det är mycket muslimer här i Krabi.

Det känns i alla fall riktigt bra att vara här igen. Nu ska vi dricka en kopp kaffe och sedan blir det stranden någon timma.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2013 01:05


Tidig morgon i Karon, vi sitter och väntar på vår taxi som ska ta oss till båten och sedan vidare till Krabi.


På morgonen är munkarna ute och får sina allmosor och människorna får sin välsignelse. Här är det några av personalen på hotellet som gått ut med gåvor och munkarna rabblar några fraser för dom. Jag skulle gärna vilja veta vad dom säger.
.

.

Av Annica och Kent Lindholm - 10 februari 2013 14:11

Av Annica och Kent Lindholm - 10 februari 2013 14:09


Nu är det mys på hög nivå här på rummet. Vi skippade middag i dag och äter lite som vi haft med hemifrån i stället. På TV:n tittar vi just nu på melodifestivalen via SvtWorld. ;)
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards