Alla inlägg under februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 10 februari 2013 10:55

I eftermiddag har vi varit till JungCeylon igen och handlat. Kent köpte två par snygga Lee jeans. Han har inte köpte jeans hemma på många år, det fixar han alltid här nere.

Vi var även på BigC och köpte lite frukt och mat. Jag har nyss mumsat i mig en mango. Den är så himla god, inte alls som hemma.

Nu har Kent åkt och lämnat tillbaka moppen för i morgon åker vi till Krabi. Ska bli skönt att röra på sig igen, jag blir lätt rastlös om jag ska vara på samma ställe allt för länge.

I kväll blir vi bara hemma och packar, taxin hämtar oss redan klockan 07:00 i mirgonbitti.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 februari 2013 16:01

Nu är vi hemma igen mätta och belåtna efter en trevlig kväll. Vi har varit och ätit en god BBQ buffé på 2 Viking med Kjell och Lisbeth.

Nu är det lite skidsport på TV och sedan väntar kudden.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 februari 2013 12:16

Av Annica och Kent Lindholm - 9 februari 2013 12:13

Tova går i förskoleklass och har inte börjat lära sig läsa och skriva ännu men det låter hon inte begränsa möjligheten att skicka meddelande till mig via WhatsApp. Hon skriver som det låter.

Jag skickade ett kort till henne på Kent som vinkar och skrev - Morfar vinkar till dig! Det dröjde inte länge förrän det kom ett svar med texten - Snyg.

Ja ungar är underbara, hihi.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 februari 2013 04:23

Som vanligt vaknar vi tidigt, aldrig senare än 07:00 vilket inte beror på att vi sätter klockan på ringning, det beror på att vi lägger oss i rimlig tid varje kväll. Skönt att vakna pigg och utvilad.

I går kväll var vi och köpte vår resa till Krabi. Vi har taxi som hämtar oss på hotellet här i Karon och buss till hotellet i Au Nang när vi kliver av båten. En riktigt behaglig förflyttning som vi betalar 240 kronor för totalt.

Nu har vi varit och ätit vår frukost som består av en stor buffé i hotellets restaurang med allt du kan önska för 27 kronor. Superbilligt.

Jag läste om vårt hotell på olika forum och övervägande delen av inläggen var negativa. Jag kan inte förstå det, man får ju vad man betalar för. Vi hittade vårt dubbelrum för 167 kr natten. Bokar du direkt kostar det max 200 kronor natten. Anledning till att jag bokade via en hotellförmedlare var att jag hittade ett balkongrum där viljet annars kan vara svårt att få. Vad får man för dom pengarna hemma, jo möjligen en tältplats. Här har vi ett slitet hotellrum men rent, nya lakan och handdukar varje dag. Så är det ju även så att är hotellet billigt så är allt runt omkring också billigt, eller tvärt om. Singa kan ju bara vara Singa oavsett vart du bor, men priset kan vara det dubbla på dyra hotell, eller hur Kent ;) Vi har all tänkbar service från personal som agerar som din spegelbild. Är du glad och trevlig bemöter dom dig på samma sätt, är du sur och grinig är dom inte så roliga att tas med. Jag blir så trött på vissa turister som tror att dom ska få allt nästan gratis och alltid bli bemötta med ett leende oavsett hur dom själva beter sig.

Det här inlägget handlar visst om att det mesta här är riktigt prisvärt men också om att man får vad man betalar för ;)

I kväll ska vi åka till 2 Viking och äta en riktigt god grillbuffe med Kjell och Lisbeth. Nu väntar badet här nere på stranden i Karon.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 februari 2013 11:06

I dag har vi varit på stranden i Kamala som ligger norr om Patong.

Den stranden är riktigt fin med massor av små mysiga restauranger direkt på stranden. Det inte varit ett moln på himlen i dag och otroligt varmt. Vattnet var säkert drygt 30 grader varmt. Det är skönt nu att vi fått lite färg på oss så att vi slipper vara orolig för att bränna oss.

I kväll ska vi lämna in tvätt och köpa båtbiljetterna till Krabi. Vi åker dit på måndag.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 februari 2013 10:57

Strandvägen genom Patong i morse, inte så mycket trafik. Värre var det när vi åkte hem nu i eftermiddag, det gick nästan inte att åka igenom Patong då. Bilar och moppar överallt, man blir omkörd både på ut och insidan. Tur att Kent är van att köra MC och att han alltid tar det lugnt.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

Kul att just du tittar in.

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag.

Fråga oss

<<< Februari 2013 >>>

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands