Alla inlägg under februari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 6 februari 2013 10:49


I dag har vi varit på en rundtur med Kjell (Kents kusin) och Lisbeth som nu också hyrt moppe nu.

Först var vi till Lotus där jag köpte tre par nya skor för ca 50 kronor paret. Sedan åkte vi till Patong och var på Jung Ceylon (stort köpcentra) och tittade. Naturligtvis blev lunchen en hamburgare på Clock, Kjelle var ju med :)

Stranden hoppade vi helt i dag, det är nog bra att låta huden vila från den gassande solen ibland.

I morgon kommer vi troligast att åka till en ganska enslig men mycket fin strand på andra sidan Chalong bay som vi hittade av en slump för något år sedan.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 februari 2013 14:19


I kväll var det Kent som bjöd på middag. Han lyckades verkligen, kokt varmkorv, sillmacka och små ostar. Så himla gott det smakade.

Det blir en lugn hemmakväll nu med lite TV och läsning. Jag vet inte vad det blivit med oss, i år njuter vi av lugnet och har ingen lust alls med sena utekvällar. Det är mao 100% semester.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 februari 2013 09:59


I dag har vi varit med Kjell och Lisbeth. Vi tog moppen bort till deras strand. Lisbeth hade med termometer och vattnet var 28 grader i dag, inte ett moln på himmelen. Så himla skönt.

Nu är vi på rummet igen. Har nyss haft videosamtal med barn och barnbarn som är hemma och är sjuka. Det är underbart att kunna ha kontakt med nära o kära där hemma.

I dag blev det ingen lunch på stranden, det blev te och kaviarmacka på rummet i stället, så himla gott. När man är borta så här länge så är det lyx att slippa gå ut och äta hela tiden.

Nu blir det boken och vila innan det är dags att ställa för kvällen. Blir det Sibylla varmkorv till middag i dag kanske, det känns så just nu i alla fall.
.



Av Annica och Kent Lindholm - 4 februari 2013 14:44


Ligger på sängen och tittar på Så ska det låta. Det känns som en bra aktivitet efter dagens alla intryck. Heltrött just nu.

Middagen i kväll åt vi här på hotellets restaurang. Det är ett himla tempo här i Karon jämfört med Khaolak men ändå känns det bra, lite som "Hemma på våran gata i stan" som Stina på Saltkråkan sa.

I morgon tar vi moppen och åker och träffar Kjell och Lisbeth. Det har varit så mycket så vi har inte varit tillsammand något här nere ännu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 februari 2013 07:01


Nu är vi tillbaka i Phuket efter en spännande resa. Vi skulle ta bussen från Khaolak klockan 08:00 men den kom inte förrän 09:00. På bussen var det vi, ett ungt européiskt par, en tyska och sedan bara Thailändare. Bussen stannade vid varenda buske.

Väl framme i Phuket stad efter ca 2,5 timmar skulle vi ta oss till busstationen för lokalbussarna som låg ca 2 km bort. Då tog vi en moppetaxi, på den var det chauffören, Kent och jag samt våra två ryggsäckar och en väska :) men det gick så bra. Han har nog fått plats med en till också på moppen om han hade velat.

Sedan var det lokalbussen från stan till Karon. På den bussen sitter man på ca 20 cm breda plankor, inte den allra bästa komforten men nästan gratis. Vi betalade 38 kronor per person för resan dörr till dörr.

Nu ska vi ära lunch och gå ner på stranden någon timma. Det känns lite som att komma hem när jag kommer tillbaka till Karon, kanske inte så konstigt efter att ha varit här 14 gånger genom åren.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 februari 2013 01:31


Nu är vi på väg tillbaka till Phuket, plockar det sista på rummet innan det är dags att gå till busshållplatsen.

Vi har ätit frukost och när vi satt i restaurangen får jag se något i ögonbryn några meter från oss. Det visade sig vara en råtta ca 15 cm + svans. I går kväll berättade Kent att han sett en orm vid poolen, inte så stor men bara några meter från mig. Han sade inget men höll koll så att den inte kom mot mig. Han känner sin fru och insåg vilket uppträde jag skulle orsakat om jag också sett den. Ja vi är som sagt inte hemma och det gäller att ta sedan dit man kommer.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 februari 2013 15:15


Nu återstår det bara att fixa vår packning för resan tillbaka till Phuket i morgon. Vi tänkte försöka komma iväg med bussen som går klockan 08:00 så att vi inte reser bort hela dagen.


I kväll har vi ätit här på hotellet igen. Jag tog en rätt som serverades i en ananas, mycket gott. Det har hittills inte blivit mycket västerländsk mat men jag måste erkänna att jag längtar till Sibylla korvburken som vi har i kylskåpet i Phuket. Kanske att det blir middag på rummet i morgon.


Som jag sagt tidigare så gillar vi verkligen Khaolak den här gången. Det är inte bara lugnare, det är mycket trevligare och billigare, ja allt är bättre än i Phuket. Vi har verkligen haft semester här och riktigt landat i ett behagligt lugn.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 februari 2013 08:59


Ja nu har vi haft vår sista dag på stranden i Khaolak för den här gången. Nu ligger vi och slappar vid poolen på hotellet. Till vår stora förvåning fanns det faktiskt två lediga stolar nu när vi kom tillbaka.

I morgon förmiddag tar vi bussen tillbaka till Phuket och det känns ok. Vi blir där fem dagar och sedan blir det en sväng upp till Krabi så det finns fler utflykter att se fram emot.

Jag undrar om jag kanske ska köpa mig några nya saronger. Dom fyra jag har, har vid det här laget varit till Thailand många gånger. Skulle kanske vara lite mer diskreta i färgen ;). Kommer att tänka på en historia när jag ser bilden på mig själv. - Tänk att när jag ser kärringa i pärlanne med blå kolen och rökofta kan man tame fan tro att det är rängbågan som ä framme. Ja så jävligt är det ;)
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards