Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 1 mars 2013 07:21


I dag sov jag ända till klockan 6 ;/ så nu går det åt rätt håll.

Känner mig på mycket bättre humör i dag. Kanske har min svacka berott på tidsomställningen och lite sömn. Men det stämmer inte riktigt heller för jag har ju inte sovit litet, jag har bara sovit på fel tider. Det spelar ingen roll, huvudsaken är att det känns bättre.

Känner riktig lust att städa i dag och ska inte göra som jag oftas gör. Dvs vända upp och ner på hela huset och vara i alla rum samtidigt, nej jag ska ta rum för rum så får det ta den tid det tar för tid har jag ju i massor.

Jag kommet ihåg ett år när vi kom hem från Thailand. Vårsolen lyste in så fint i vår lägenhet på Haga. Kent var dålig och låg i sängen och jag skulle städa men behövde hjälp att få ut mattorna. Jag orkar inte sa Kent (rumsmattan som vi hade då var 2x3 meter och jättetung), skärp dig och ta en Alvedon sa jag och det gjorde han men orkade nästan inte. Han var sjuk med feber 1 månad och tappade säkert 10 kilo i vikt, han hade fått någon riktigt elak basselusk med sig hem. Ja ibland hjälper inte Alvedon men jag fick rent och fint i alla fall. Usch så hemsk jag kan vara.

I går kväll var vi barnvakt åt Alfons när Cicci, Tomas och Ellen var på skolan. Han är verkligen en härlig kille med mycket vilja, många ord och kraftig röst. Ingen risk att det blir tyst och långsamt när han är med.

Nej nu måste jag fixa till mig och hoppa i kläderna. Snart ringer Elsa som är hemma från skolan och vill bli hämtad. Hon har fått någon flunsa och är jättedålig, hon låg nästan hela dagen i går. Jag hoppas att hon blir frisk till veckan när det är sportlov.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards