Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 5 mars 2013 20:57


I kväll är det tyst och lugnt i huset, inte ens Kid är här. Jag måste erkänna att det faktiskt känns riktigt skönt. Det har varit mycket, och mycket barn sedan vi kom hem från Thailand och mer blir det redan i morgon när Tova kommer igen.

Jag kan tänka mig att det finns de som tänker om mig - Har hon inget eget liv. Klart att jag har det och klart att även jag säger nej ibland. Men vem vill ha ett eget liv utan sina nära och kära. Inte jag i alla fall.

Jag har tänkt på mamma ovanligt mycket nu på slutet. Det är snart årsdagen då hon gick bort för fyra år sedan. Som jag sagt tidigare så pratar jag med henne varje dag. Nu på slutet har vi pratat mycket om hennes ungdom. Hur hon hade det då, hur hon såg ut och vad hon tänkte på. Jag har också pratat mycket med barnen om gammelmormor som alla älskade.

Jag vet att mamma var mycket nöjd med sitt liv men hon värdesatte nog inte samma saker som de flesta. Hon värdesatte omtanke, hon visade alltid omtanke men hon förväntade sig också omtanke tillbaka. Hon värdesatte ärlighet, hon krävde vår ärlighet. Hon värdesatte inte det materiella.

Jag minns att hon ofta sa - Säg alltid sanningen, säg alltid som det är så kan vi ställa allt till rätta. Hon trodde inte att hon hade världens snällaste barn, hon visste att hon inte hade det men hon uppmuntrade oss alltid att göra det som var rätt.

Jag har många gånger funderat på hur jag skulle ha varit om inte hon hade påverkat mig så mycket. Jag vet att jag har mycket att tacka henne för och jag är så tacksam att hon var just min mamma.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 mars 2013 15:25


Nu är vi hemma efter att ha varit i affärer några timmar.

Började med frukost på Ikea tillsammans med Tova och Jörgen. Efter det skulle mina nya vinterkläder inhandlas. Jag gick säkert över en timma på XXL och tittade och provade men inget kändes helt ok. Jag hade inte allt för stor budget att röra mig med och det var ganska utplockat på rean. Tova blev jätteless men det fixade vi med lite glass och godis.

Åkte vidare till Stadium och där hittade jag det jag sökte till ett mycket rimligt pris. Jacka, byxor, skor och vantar för totalt 1400 kronor. Det är väl inte den allra läckraste outfits:en men allt satt riktigt bra och jag blev ingen michelingubbe och det var det viktigaste.

Nu är jag redo för Hassela :)
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 mars 2013 07:58


I dag blev det ingen Nyhetsmorgon, i dag var det barnkanalen som gällde.

Tova vaknade redan klockan 6 så här är snart dagen. Nu är hon ute och åker skidor.

Bara affärerna öppnar ska vi åka iväg och köpa nya utekläder till mig. Det gäller att se fin ut i slalombacken, eller. ;)
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards