Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 20 mars 2013 12:31


I dag är det ingen rolig dag, jag kommer inte igång med något.

Micke sa i går när han kom hit - Blir du inte tokig på gå här hemma mamma. Det fick mig att tänka lite mer på min situation. En sak är klar, jobb är inte bara pengar, vilket är lätt att tänka när man springer på i sitt ekorrhjul mellan jobbet - affären - middag - TV:n och sängen.

Jobb är en livsstil som ger så betydligt mycket mer än pengar. Det ger dig känslan av en tillhörighet, det ger dig vänner både de du tycker om och de du gillar mindre, men båda finns där och fyller din dag. Det ger dig också en känsla av att behövas, ger dig en känsla av att vara någon.

Det är otroligt vad vi identifierar oss med vad vi gör och inte vem vi är. Rätt eller fel, jag vet inte. Klart att det borde vara vem vi är och vad vi gör mot våra nära och kära, inte vad vi gör på jobbet.

Hur som helst känner jag nu att jag vill ut och jobba. Jag vill inte ha ett jobb som jag hade tidigare, jag vill ha ett vanligt jobb där jag tar ansvar för mig själv och mitt resultat. Där jag kan känna varje dag att resultatet hänger på mig och ingen annan.

Ska kanske sätta mig vid telefonen och ringa runt och tala om att jag finns. Nej jag tar det en annan dag, är nog inte tillräckligt peppad för att göra ett bar intryck i dag.

Som jag skrev i går så har jag sökt sommarjobb i Ullared. Det känner jag verkligen för, vilken härlig utmaning det skulle vara att arbeta på annan ort där det inte finns någon att vänta på, där det bara är jag som ser till att dagen blir en bra dag. Nu går jag mest och väntar, väntar på att Kent ska komma hem från jobbet, väntar på att hämta någon, väntar - väntat - väntar. Det är väl inget liv, man ska leva här och nu och inte vänta på det som kommer.

Hoppsan vad jag känner att ilskan över mitt beteende kommet över mig. Härligt, ur känslor, även ur ilska kommer kreativiteten. ;)

Har du ett jobb åt mig, ring jag nappar säkert.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards