Alla inlägg den 6 april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 6 april 2013 20:23


Tänk vad några Alvedon kan göra underverk, den här dagen har gått som en dans helt enligt planerna.

Jacob och Hannes kom vid lunchtid. Vi har tittat på husbilar, grillat hamburgare hos Petra med familj. Vi har varit på Södra och bowlat allihopa och nu ligger vi (Jacob, Hannes, Tova och jag) i sängen med varsin platta. Snart blir det Fångarna på fortet.

Det var verkligen roligt att se alla bowla, jag gjorde illa tummen i vintras så jag stod över i dag. Dante som spelade med bollställning och sarg vann på sin bana men jag tror att han var gladast över att det fanns ett par bowlingskor i hans storlek, på vår bana var det en hård kamp mellan killarna och Kent.

I natt blir det fullt hus här, skulle inte tro att Tova vill gå hem och sova när Jacob och Hannes blir kvar här.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 april 2013 09:19


Min rinnsnuva har nu övergått till en riktig förkylning med ont över bihålorna och rinniga ögon, i går kväll hade jag nog feber, det kändes så i alla fall. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. I dag finns det massor på agendan, det får bli Alvedon, jag hoppas att det hjälper.

Vid lunchtid kommer Jacob och Hannes som ska sova hos oss i natt. Jag har planerat att vi skulle åka och titta på husbilar, inte för att vi ska byta, jag vill bara ha lite tips på bra utrustning, få lite nya idéer. Det är ganska riskfyllt när jag åker och tittar på bilar, har gjort en del impulsköp genom åren. Volvon vi har nu köpte vi på våren för att ha en bra bil och dra husvagnen med och i juni köpte vi husbilen. Inte så smart planering ;)

Måste berätta vad tokigt det blev vid ett bilbyte för många år sedan. Vi hade beställt en ny Mitsubishi Outlander 2003, extra utrustad med diverse tillval, allt var undertecknat och klar, vi väntade bara på leverans. Det var ju poppis med suv:ar då och vi var helnöjda med vårt val av bil tills jag fick se en ute i trafiken. Det såg hemsk ut, som en krigsbil från andra världskriget, det enda som saknades var gengasaggregatet. Phu vilken helg det blev, klockan 10 på måndag när bilfirman öppnade hängde vi på låset. Tack och lov kunde vi häva köpet och det blev en Galant i stället och den har vi kvar än i dag.

Åter till dag i dag. Klockan tre ska vi äta hos Petra, Tova och Dante har kommit hem från Kanarieöarna. Dom har bara varit borta en vecka men det är nästan två veckor sedan vi träffades. Klockan fem ska vi allihopa spela bowling på Södra.

Ja jag undrar hur jag ska orka, just nu käns det som jag vill krypa ner under täcket igen.

Lägger med en bild på bilen, håll med om att den är fruktansvärt ful.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards