Alla inlägg den 7 april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 7 april 2013 20:12


Har legat i sängen hela dagen och slumrat bort en hel del timmar. Kent har skött markservicen jättebra, det blev paj till lunch och någon middag var jag inte sugen på. Jag hoppas verkligen att jag är bättre i morgon för jag har läkartid (för andra åkommor ;) klockan tre och då vill jag inte komma förkyld.

Petra har varit ner till Hudiksvall och Stocka dag och då passade hon på att åka förbi det stora röda huset som jag hittat i Strömsbruk. - Lägg ner det mamma, sa hon. Det var ingen fin Bulleriby idyll, det var tydligen ett "tattigt" område bredvid en gammal fabrik. Skönt, då vet jag det och behöver inte fundera mer.

Tänk vad skönt det är att vi går mot våren, det märks inte alls på vädret men det märks mycket väl på ljuset. Nu är klockan åtta och det är fortfarande ljust ute, underbart. Snart kan man dricka både morgon och kvällskaffet ute i det fria, jag längtar.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 april 2013 10:47


I dag blir jag kvar i sängen, Kent får ta ansvar för de små som är hos oss. Kent föreslog att dom skulle städa ett förråd men jag vet inte om dom nappade på det förslaget ;)

Jag känner mig jätterisig i dag, ont som bara den över bihålorna. Tycker lite synd om mig själv faktiskt, men det får man. Nu kommer kommer Tova och underhåller mig, hon har laddat ner Du är min man på Spotify och lägger telefonen på min mage och säger med ett smile - Den här gillar du mormor.

Jag kanske tjatar om mina barnbarn men de är min guldkant i tillvaron. Tänk vad underbart att ha 7 små ungar som tycker om mig precis som jag är, det är lycka och numera har jag all tid i världen att vara med dom.

Jag tittar ofta på Hemnet, och då på stora hus. Jag skulle så gärna vilja ha ett jättestort hus, kanske en gammal skola. Just nu är Nylands skola till salu men den kostar över 300 000 kronor att drifta per år, det går kanske att sänka. Vi åkte dit och tittade men närmase grannen hade massor av biffdjur så där rök det huset. Jag har hittat flera stora hus i Nordanstigs kommun men Kent nappar inte på mina idéer. I mitt stora hus skulle jag inreda många gästrum, jag skulle också ha stora ytor för kreativa aktiviteter för Kent, mig, våra barn och barnbarn. Jag ska kanske försöka hitta något där Kent får en egen verkstad där han kan greja med gamla flakmoppar som tydligen är ett nytt intresse nu. Det står ett vrak i garaget så bilen har fått stå ute i snön i vinter :)

Det här huset ligger ca 7 mil från Sundsvall vid Hälsingekusten. Jag tror jag måste ringa på det i morgon. Jag blir förälskad i huset bara jag ser det på bild.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards