Alla inlägg den 19 april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 19 april 2013 18:31


Dagen har varit mycket bra men tröttsam. När jag kom hem från Tovas kalas lade jag mig på sängen för att vila, det tog inte många minuter innan jag sov.

Tovas kalas blev mycket lyckat och hon var mycket nöjd med allt. Att låta flickorna pyssla en timma var riktigt bra. Det blir lätt för stojigt om det är bus och lekar hela tiden.

Även mina kåldolmar blev riktigt bra och middagen uppskattades av Kent som verkligen gillar husmanskost. Så här gjorde jag. Jag blandade köttfärsen med lite mosad kall potatis, mjölk, ströbröd, äggula, boljungtärning och salt och peppar. Jag lade dolmarna i en fond av smör, rapsolja, soja, och sirap och stekte dom i en form i ugnen ca 30 minuter. Hur lätt som helst och nu har jag två middagar och tre matlådor i frysen.

I kväll blir det bara lugnt hemma hos oss. Vi måste ju se hur det går i Lets dance det missade jag ju förra fredagen då kvällen tillbringades på Birka bussen.

Trevlig helg.

Av Annica och Kent Lindholm - 19 april 2013 09:30


I dag har jag fullspäckat schema. Har jag tid att blogga? Ja självklart, det hör ju till mina morgonrutiner.

Tova ska ha sitt kalas för flickorna i klassen i dag. Jag ska baka två dajmtårtot, sådana som man gör med marängbottnar. Det är Tovas favorittårta och den går snabbt att göra, det är bara att krossa dajm, blanda den med vispad grädde och bygga ihop tårtan. Enklare kan det inte bli.

Jag ska också åka bort till verkstan och hämta färger och penslar. Flickorna ska få måla hjärtformade tavlor. Jag ska ta ett foto på alla och skriva ut dessa som sedan ska fästas på hjärtat och så har Petra köpt pärlor mm som dom ska dekorera tavlan med.

Mitt i allt har jag börjat göra kåldolmar som är en av Kents favoriter. Jag hittade ett recept där man blandar med mosad potatis i stället för ris i köttfärsen. Just nu kokar kålhuvudet för fullt på spisen och det går riktigt bra att få loss bladen utan att dom går sönder. Jag återkommer med receptet om dolmarna smakar bra.

Nej nu har jag inte tid att skriva mer, klockan tickar oroväckande fort i dag.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards