Alla inlägg den 21 april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 21 april 2013 19:13


Nu är vi hemma igen efter en trevlig dag med barn och barnbarn.

Som vanligt fanns det mycket gott fika hos Micke och Line, hon är helt suverän på att baka Line. Det är både goda och fina bakverk när hon bjuder och jag äter trots att jag inte borde, jag får väl bli lite hög då.

Vi har också varit och hämtat husbilen som ska besiktas i morgon. Det gick helt problemfritt, hon startade på första försöket vår "Disel Doris".

Nu håller Kent på att göra ljusa slingor på Ellen, han är helt otrolig min Kent :) När flickorna var unga och bodde hemma var det han som hjälpte till med hårfärgning. Han är mer noggrann och tålmodigare än vad jag är.

I morgon står det inte mycket på agendan, det enda jag har inplanterat är att lämna in Volvon på service klockan 07:00. Tidigare har vi alltid lämnat våra bilar på märkesvärkstaden men det är det slut på nu. Volvo verkstaden skulle ha 4.600 kronor för servicen och verkstaden här i Njurunda ville ha 2.600 kronor för samma jobb. Klart att vi väljer verkstaden på hemmaplan när priset är så mycket lägre. Vi har lämnat Mitsubishin där tidigare och har bara bra erfarenheter.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 21 april 2013 09:08


Det vi åt i går kväll gillade verkligen inte min mage, det är krig i den i dag. Det är någon stackare där inne som kämpar för livet med enorma smärtor, jag hör hur han skriker för full hals. Orsaken är den macka vi åt i går kväll som bestod av kokt ägg, rå lök och kaviar på hårdbröd. Det blev väl lite väl mycket rå lök och det straffar sig i dag. Men snart är det bättre :)

I dag ska vi hämta hem husbilen som varit vinteruppställd i ett garage i Gnarp. Jag längtar så att åka ut med den. Eftersom vi bor på landet blir det ofta städer vi besöker när vi åker iväg en helg. Det finns många fina ställplatser i städerna, i småbåtshamnarna brukar det vara tillåtet att stå med husbilar. Sollefteå är ett fint resmål inte så långt hemifrån, där ligger campingen mitt i den lilla charmiga staden. Vi får se om det blir en premiärtur nästa helg, det hänger på vädret.

Vi ska också till Micke och uppvakta honom i dag. Hoppas att han blir glad över presenterna. Det är inte så märkvärdigt jag kommer med nu för tiden, det är ju inga småbarn jag har numera. Det blir säkert bra, det brukar bli det i alla fall.

Nej nu ska jag göra mig färdig och gå ut i det fina vädret en stund innan det är dags att åka iväg.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards