Alla inlägg under april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 5 april 2013 01:36


I kväll är det omöjligt att somna. Jag låg och funderar på allt mellan himmel och jord, stort som smått och lyckades inte stänga av mina tankar. Lika bra att kliva upp och försöka trötta ut mig lite till. Jag har ingen bok på gång så då får det bli surfplattan som underhåller i stället. Tar tacksamt emot tips på bra böcker, ej deckare.

Till veckan ska jag ut på en tripp men mina fd kollegor till Åland. Vår festfixare i gänget Patrik har börjat arbeta på Birka så resmålet var ganska självklart. Vi åker på torsdag och kommer tillbaka på fredag, resan var nästan oförskämt billig trots att vi bokat en större utsideshytt med fönster. Det ska verkligen bli roligt att återse gamla gänget. Enda problemet är som vanligt, vad ska jag ta på mig, och vad ska jag packa med. Jag har flera garderober proppfulla med kläder ändå finns det inget att ta på, konstigt.

Den 26 april är det återträff med gamla klasskamrater från Höglunda. Jag vet inte vilka som kommer eller hur många vi blir. Jag fick inbjudan från en av killarna i parallellklassen, kanske blir jag enda tjejen, nej så kan det väl ändå inte vara. Ska bli roligt men tänk om jag inte känner igen mina gamla kompisar, det skulle vara genant.

Lägger ut en bild på skänken som jag köpte billigt på blocket. Det var min svägerska som lagt ut den och hon blev ganska förvånad när jag ringde på annonsen. Kent har kört den till min verkstad i kväll. Den ska slipas och målas om till vitt. Dem kommer att bli jättefin i vårt vardagsrum.

Nu är klockan halv två och jag ska göra ett nytt försök att sova. Det är skönt att jag inte har någon tid att passa i morgon, ja kan ju sova halva förmiddagen om jag vill.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 april 2013 18:44


I dag när jag vaknade var det riktigt ruskigt aprilväder, det snöade lite på förmiddagen.

Elsa och jag bestämde i går att vi skulle vara tillsammans i mitt hobbyrum. Vi åkte dit efter frukost och kom inte tillbaka förrän vid fyratiden.

Jag målade mitt matrumsbord en gång till så nu är snart matgruppen klar. Det har verkligen tagit tid med den. Jag målade också lite på min tavla med signalflaggor. Jag har målat den i med samma färger som jag har på andra tavlor i stugan, känns inte riktigt rätt. Jag får se hur den blir på väggen. Gör jag en till kommer jag att måla den med en mörkare blå färg och en klarare röd ton.

Elsa målade en jättefin tavla som hon stolt tog med sig hem.

Nu i kväll ska Kent åka och hämta ett sidebord / skänk som jag har köpt för att måla vitt. Jag får se om jag börjar måla det i morgon. Det beror på vädret, blir det fint blir jag nog ute i solen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 april 2013 14:20


Nu har vi varit ute några timmar och passade på att äta lunchen i det fria. I dag hade inte Ellen några kusinkompisar att leka med så Kent har fått agera kompis. Själv har jag mest suttit och bara njutit av det fina vädret.

Ja nu har snart den här härliga helgen passerat och det märks väl på Ellen just nu som helt plötsligt fått en himla hemlängtan och nästan klättrar på väggarna av tristess. Själv har jag inte ett uns av hemlängtan.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 april 2013 10:10


Jag tror nästan inte att det är sant när jag tittar ut. Lika fint väder i dag, sol från klarblå himmel. Helt fantastiskt.

Jag ska snart fixa lunchkorgen med grillkorv, choklad och mackor. Det blir lite enklare förtäring på holmarna i dag, mästerkocken Micke med familj har åkt hem till sitt.

I kväll åker vi hem igen, måste erkänna att jag längtar till våren och den dag det är dags att flytta ner för sommarboende på heltid här i stugan.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards