Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 9 maj 2013 21:26


Nu sitter vi och kopplar av framför TV:n, synd bara att Canada leder med 2-0 i hockeymatchen just nu, det får mig att tappar jag intresset så jag skriver några rader på bloggen i stället.

Vi har varit ner till Petra och Jörgen i Hudiksvall i dag. Där blev vi bjudna på en god plockmiddag, dom hade handlat mycket gott i delikatessen på Hemköp som tydligen är betydligt bättre än Hemköp i Sundsvall. Tack för en trevlig eftermiddag och mycket god mat.

Vi har lämnat igen Alfons nu i kväll. Han har varit jättesnäll men visst är det lite tröttsamt med små barn i huset. Det blir ingen sammanhängande sömn med honom i sängen. Jag besväras inte av att det är trångt men han är som en propeller i sängen och med små sparkande barnfötter i ansiktet är det svårt att sova bra. Det får vi ta igen i natt, kan tänka mig att kvällen blir tidig, det känns så just nu i alla fall.

Kent är fortfarande dålig, ligger mest hela tiden om han inte piggar på sig med några Alvedon. Han blir hemma från jobbet i morgon också, blir han inte bättre måste det nog bli ett besök hos doktorn på måndag.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 maj 2013 10:57


Vilket trist väder vi har, det är regnigt och grått här hos oss. Jag tycker så synd om alla som längtat efter fina lediga dagar, visst är det väl typiskt. Ofta är det fint när man arbetar och regnigt och trist när man är ledig. Själv har jag verkligen njutit av det fina vädret vi haft i veckan, jag har varit ute mycket och börjar bli riktigt brun.

Nu är vi i stugan med Alfons. Jag köpte lite penseer i går som jag tänkte plantera runt soluret i dag men än har jag ingen lust att gå ut i regnet. Jag har planterat om mina pelargoner och andra blommor inne i stället. Blommorna trivs så bra här i stugan, dom går i vila på vintern när det är ca 10 grader inomhus och vaknar till liv nu när värmen kommer. Jag ska köpa hit ett litet olivträd, det måste vara perfekt förhållande för dom här. Vi kan nog likna temperaturen här inne med ett naturligt klimat som det är vid medelhavsländerna.

Vad har inga planer för resten av helgen, vi får se om vi blir kvar här i stugan, det hänger på vädret och hur Kent mår. Han är inte frisk, han har haft feber hela veckan. Jag gogglade på hösnuva i går men det verkar inte som det är vanligt med feber i samband med hösnuva. Han brukar vara riktigt dålig på våren och försommaren men har varit riktigt bra i år så det är nog en vanlig förkylning som han fått.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards