Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 21 maj 2013 21:58


Trot eller ej men i kväll kom vd:n för fönsterfirman hem till oss. Jag var klädd i min värsta tantigaste klänning, barbent och i tjocksockar.
Det luktade av nykokt rabarbetchutny i hela huset och inte var det så välstädat heller. Som tur var förstod jag omgående vem som stannade utanför vårt hus så jag hoppade i andra kläder. Han satta sig med mej vid köksbordet och började förklara hur allt låg till och att jag måste förstå att köpet måste fullföljas. Han räknade fram och tillbaka och ställde upp allt ett papper som jag inte alls var intresserad av att se. Tydligen hade han inga marginaler alls på materielet utan det var installationen som han hade marginaler på. Jag sa som jag sagt tidigare att jag inte betalar den installationen dom begär, rot är rot och inget som ska påverka marginalerna på materielet. Då sa han att jag måste köpa fönstren och helt plötsligt skulle jag få dom för hans sk inköpspris. Jag sa att han inte fick något besked av mig i dag, jag ringer honom i morgon. Till slut bad jag honom gå för vi hade inget mer att prata om. Då ville han lämna en matematisk uppställning som jag vägrade att ta emot, jag hänvisade till vårt tidigare avtal. Han var inte glad när han gick, han var lika elak som när vi pratade i telefonen häromkvällen men till skillnad från då så skrek han inte i kväll.

Jag kunde inte låta bli att fråga varför han gjorde sig besväret att åka till oss, då sa han att han var i området. Skitsnack. Varför kom han hit? Är han rädd att jag ska vända mig till Skatteverket. Ja det finns bara två möjliga orsaker, antingen skulle han prata "tanten till rätta" skrämma henne eller så är han rädd för mina hot om att lämna ut honom och firman både till media och skattemyndigheten.

Innan han åkte, arg som ett bi sa jag till honom. - Bränn inte krut och få hjärtklappning på grund av mig, ha en trevlig kväll i stället. Både Kent och Kents bror var hemma vilket var skönt. Jag hade inte velat vara ensam med honom i huset, inte för att jag tror att han skulle göra mig något, men ändå.

Ja, det blir en spännande dag i morgon.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 21 maj 2013 15:16


Nu ligger jag på sängen och känner mig helt slut. Jag fick så ont i magen efter lunchen på skolan, det var säkert någon krydda som jag reagerade på. Jag kan vara känslig för gröna torkade kryddor, det går bättre med färska kryddor.

Jag som planerat att börja ställa för att flytta till stugan men det får vänta. Vi har planerat att flytta ner nu till helgen. Den här sommaren blir nog den sista i Armis. Nu börjar även Kent inse att det är för mycket jobb med två ställen. Tiden och orken räcker inte till och så vill vi ju vara ute med husbilen också.

Det är en hel del fix som ska göras i stugan innan en ev försäljning. Längst upp på att göra listan ligger nytt duschrum. Vi kommer att göra typ samma som vi har hemma med matta på golvet och i duschhörnan och trä på väggarna i övrigt. Hemma har vi svart och vitt men i stugan ska mattan vara röd och väggarna vita. Det kommer att bli jättebra.

Nej nu ska jag passa på att sova en stund innan Kent kommer hem, hoppas att min mage känns bättre när jag vaknar.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards