Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 27 maj 2013 22:12


Den här dagen blev en riktigt bra i alla fall. Var det för att solen tittade fram kanske, nej det tror jag inte.

Kent som köpt med sig hämtmat på vägen hem från jobbet ringde och sa att det var världens bilköer så risken var stor att maten skulle bli kall. Eftersom det var så fint väder tog jag bilen och åkte emot honom. Vi åt vår mat i solen på rastplatsen i Svartvik. Så himla mysigt.

När vi kom hem började vi med altanbygget. Vi har ett däck på baksidan av huset men det är totalt omysigt där men det blir det ändring på nu. Nu är reglingen färdig. Kent är riktig seg i starten när han ska göra något men när han väl kommer igång går det mesta med en väldig fart och bra blir det alltid.

Nu sitter vi och slötittar på Biggest loser, tur att det är slut på serien snart för nu är det fyra gnällspikar som beter sig som barnungar kvar. Dom har verkligen kämpat bra och har nog en riktig hemlängtan nu kan jag tro.

I morgon ska jag vara med Petra och Tova. Det är inköp av examenskläder på schemat.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 maj 2013 12:35


Grått och trist är det i dag och det är även grått och tist i mitt sinne. Jag blir så trött på att jag påverkas så av vädret. Varför passar jag inte på att ha en härlig dag med min nya bok, nej här går jag och trampar och funderar på vad jag ska göra men kommer inte igång med något. Typiskt när det finns massor att hitta på.

Åh vad jag saknar dig i dag mamma, tänk vad mysigt det skulle vara med en "söt kopp" tillsammans med dig nu. Tänk om du hade funnits kvar här hos oss nu när jag slutat att jobba. Jag skulle vara med dig jättemycket och bara pysslat om dig. Tänk att få sitta och prata med dig om både stort och smått, om glädjeämnen och det som känns tungt. Det finns inte en bättre lyssnare än du och det finns inte heller någon som kan ge så bra tips som du kunde göra. Ofta pratade du så att man själv kom till insikt, ja oh vad du är saknad mamma.

Numera kan jag de flesta dagar tänka på dig med glädjen starkare än saknaden, men i dag är saknaden starkare. När jag minns dig med glädje tänker jag på allt roligt vi haft, på alla skratten. Ofta när vi skrattade som värst sa du - Men vad du tokes jänta. Vi var nog lika duktiga på att tokes båda två. När jag tänker på dig med saknad tror jag att det är din trygghet och rådighet jag saknar mest. Din trygga närvaro gjorde ofta svåra beslut och göromål enkla.

Om du hade funnits kvar här hos mig i dag skulle du ha fått den allra största och finaste morsdagsrosen av alla.
Älskar och saknar dig så mamma.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards