Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 17 juni 2013 22:59


I natt har vi en extra sängkompis. Elsa ringde och ville komma och sova över, klart att hon får det :). Hon tycker inte om att sova över hos kompisar men hos mormor går det bra.

Jag tror att jag ska passa på att åka och handla i morgon, det är alltid roligare att handla när man har sällskap. Fikat smakar också så mycket bättre när man är två.

Jag läste om en fönsterputsare som verkar bra. En sådan skulle inte vara fel i stugan där vi har 11 gamla tvåglasfönster, två fönsterdörrar och stora glasrutor på altanen som behöver putsas. Ja det bli nog ett inköp i morgon.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 17 juni 2013 20:51


Jag skrev härom dagen att jag var så nöjd med våra nya fönster men då hade jag inte synat arbetet på utsidan. Oj vad dom har fuskat, fodren sitter snett, vint och skarvat. Det blir några timmars jobb för Kent, jag orkar inte ta några fler diskusdioner med fönsterfirman. Inte har jag hört när rätt plissegardiner kommer heller. Usch och fy för oseriösa aktörer.

Något som är betydligt roligare är att det går så bra för Micke och Alex med skolan. Det var en artikel i lokaltidningen förra veckan där dom får mycket positiv feedback för deras engagemang för barnen på skolan men även för deras engagemang för Njurunda som ort. Jag tycker att det är bra att dom ser småskaligheten som viktig och att dom inte agerar som de stora friskolorna där vinsten verkar vara det viktigaste. Jättebra jobbat Micke och Alex, mamma är så stolt ska du veta ;)
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards