Alla inlägg under juni 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 8 juni 2013 06:10


Det här meddelandet väckte mig nyss.
Irriterande!

Visserligen är det ett bra meddelande men det känns inte bra att bli väckt före klockan sex en lördagsmorgon. Dessutom borde det vara lite mer aktuell information som skickas ut. Gårdagens väder är lite onödig information i dag.

Telia bör nog se över sina rutiner för kundmeddelanden :/
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 juni 2013 20:03


Nu är det klippt och svirrat hos Petra. Det gick med en väldig fart när vi hjälptes åt alla tre.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 juni 2013 17:35


I dag är jag riktigt nöjd med dagen och det jag har presterat.

Jag vaknade tidigt och gick ut och målade på huset. Klockan 11 åkte jag ner till en textilaffär i Gnarp och köpte tyg till fem toppar för 319 kronor.

När jag kom hem satte jag igån och sy så nu har jag två nya ombyten. Dom blev kanske lite tantiga men vad gör det, jag är ju en tant.

Jag har också skyndar mig att städa så här finns inget som skvallrar om att golvet varit fullt med trådar och tygbitar för en stund sedan.

Nu väntar jag på att Kent ska komma hem. Kvällen ska vi tillbringa hos Petra. Där står diverse trädgårdsarbeten på "att göra listan" men jag tror att det även blir middag hos henne.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 juni 2013 17:21


Ja nu är det inte länge kvar tills vi har semester. Jag kan inte påstå att jag längtar efter ledigheten för det har jag ganska mycket av. Jag längtar efter att Kent ska vara ledig med mig och att vi får åka ut med husbilen. Vi kommer troligast att hålla oss inom Sverige i år. Det blir ganska dyrt att bila ner till Medelhavet och jag har ju nyss köpt en resa till Thailand i oktober då jag reser med Cicci, Ellen, Elsa och Tova.

Det som nu planeras är att åka ner till Öland och sedan vidare till Simrishamn och följa sydkusten och sedan vidare upp västkusten. Det kommer att bli jättebra, det finns så mycket fint att se i Sverige.

Jag skrev för länge sedan att jag sökt jobb på Gekås i Ullared. I fredags fick jag ett mail från dom där jag kallades till intervju den här veckan. När jag sökte kändes det riktigt lockande att åka dit och jobba men nu när det blev mer verkligt drog jag mig ur och lika bra var nog det. Kul i alla fall att dom hörde av sig. Tittade på Moran och Ola-Conny på USA-resa i går och då tänkte jag att det krävs nog kanske inte så mycket för att få jobb där, hihi. Nej jag är så nöjd med mitt jobb på skolan och just nu verkar det bli mer och mer timmar där. Jag såg också på både Petra och Cicci att dom skulle inte vilja ha sin mamma 100 mil hemifrån. - Du tänker väl inte åka sa dom båda två och såg inte så glada ut.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2013 22:22


I dag har jag haft en riktigt bra dag.

Vi vaknade tidigt och började jobba här hemma. Kent gjorde nästan klar altanen, det är några brädor kvar men tyvärr tog det vi hade hemma slut. Jag målade och det blev nästan klart, bara gaveln på garaget kvar.

Klockan 14:00 var det kalas hos Petra. Den här gången var det Maja som fyllt 13 år. Det var bara vi i familjen men det är ju inte så bara numera.

När vi kom hem rensade jag jordgubbslandet och gjorde det lite större. Det är otroligt vad jordgubbar förökar sig. Jag köpte sex plantor för något år sedan och har nu utökat mitt land här hemma och har ett land i stugan, dessutom har jag givit bort många skott.

Jag är riktigt nöjd med dagen och det jag har uträttat. Nu är det snart dags att sova, jag börjat jobba redan klockan 07:00 i morgon. Mattant står det på schemat och i morgon innebär det både lunch och packning av matsäck, hamburgare och tillbehör eftersom många elever ska åka och spela golf. Dessutom är ingen ordinarie mattant på plats, den ena har semester och den andra har blivit sjuk. Det blir med andra ord en mycket händelserik och spännande dag i morgon men det går nog bra. :) Det kommer säkert någon och hjälper mig.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2013 22:22


I dag har jag haft en riktigt bra dag.

Vi vaknade tidigt och började jobba här hemma. Kent gjorde nästan klar altanen, det är några brädor kvar men tyvärr tog det vi hade hemma slut. Jag målade och det blev nästan klart, bara gaveln på garaget kvar.

Klockan 14:00 var det kalas hos Petra. Den här gången var det Maja som fyllt 13 år. Det var bara vi i familjen men det är ju inte så bara numera.

När vi kom hem rensade jag jordgubbslandet och gjorde det lite större. Det är otroligt vad jordgubbar förökar sig. Jag köpte sex plantor för något år sedan och har nu utökat mitt land här hemma och har ett land i stugan, dessutom har jag givit bort många skott.

Jag är riktigt nöjd med dagen och det jag har uträttat. Nu är det snart dags att sova, jag börjat jobba redan klockan 07:00 i morgon. Mattant står det på schemat och i morgon innebär det både lunch och packning av matsäck, hamburgare och tillbehör eftersom många elever ska åka och spela golf. Dessutom är ingen ordinarie mattant på plats, den ena har semester och den andra har blivit sjuk. Det blir med andra ord en mycket händelserik och spännande dag i morgon men det går nog bra. :) Det kommer säkert någon och hjälper mig.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2013 08:13


I dag blir nog vår nya altan på baksidan färdig. Vädret är skapligt, inget regn så vi ska snart gå ut och fortsätta med golvet. Jag hantlangar och Kent bygger.

Klockan 14:00 är det kalas för Maja som fyllt 13 år. Maja är vårt bonusbarnbarn som kom in i familjen med Jörgen, Petras kille.

Jag måste rekommendera boken jag fick på morddag. Den svarta opalen skriven av Tamara McKinley, den var riktigt bra. 20 sidor in i boken och jag var fast, det var en sådan bok som man inte kan lägga ifrån sig. Nu har jag ingen läsning på gång och tar tacksamt emot förslag på bra böcker. Mina böcker får gärna berätta lite från förr i tiden. Jag tycker att dom blir extra bra om handlingen knyts samman med vår historia. jag gillar inte deckare.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards