Alla inlägg den 10 november 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 10 november 2013 05:44


Det är inte lätt att ställa om den inre klockan numera.

Vi kom hem efter en 19 timmar lång resa på fredagnatt klockan 02:40. Somnade vi 04:00 och vaknade igen 07:00. Kämpade hela gårdagen för att hålla mig vaken men tröttheten tog överhand vid 19:00 tiden. Klockan 02:30 tyckte min kropp att nu är det dag. Nu börjar min mage ropa efter lunch men det känns inte rätt att värna upp gårdagen Jansson nu klockan fem på morgonen.

Tvättmaskinen går nu för fullt, snart dags att hänga tvätten. Tur att vi bor i hus, jag tror inte att någon skulle uppskatta ljudet när vår tvättmaskin dundrar igång centifugen på 1600/varv i minuten den här tiden på dygnet.

Jag frågade nyss Kent om han ville ha kaffe. Han tittade lite förvånat på mig med ena ögat men stängde det igen ganska omgående. Undra om jag ska försöka att locka honom med något annat. Det är nog ganska svårt att få något sällskap just nu, jag får hålla mig till tåls några timmar till.

Hur som känns det ändå riktigt bra att vara hemma igen. Nu hoppas jag bara att det finns lite jobb åt mig redan till veckan. Jag mår så otroligt mycket bättre när jag jobbar och allra helst när det är ett rörligt jobb. Jag har många gånget hört folk berätta att dom mår så bra av träning och att kroppen ropar efter fysiska aktiviteter om dom inte går till gymnet. Det har jag aldrig upplevt förrän jag började jobba som städerska och dagligen ansträngt mig motsvarande 3-4 träningspass. Tänk att även min kropp äntligen börjat producera Endorfin så att jag känner ett välbehag. I fortsättningen blir det gymmet på dagarna om jag inte får jobba. Kilona har rasat av mig det sista året, väger ca 12 kilo mindre nu än vad jag vägde när jag slutade på Telia för drygt ett år sedan. Känner ingen stress längre och mina socketnivåer är oftast på rätt nivå. Tänk att man kan må så bra och känna sig så mycket piggare, det verkar som min biologiska klocka ändrats till vintertid (tillbaka) några år.

Nej nu är det dags att hänga tvätten och tända en brasa så att jag får kläderna att torra lite snabbare.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards