Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Annica och Kent Lindholm - 1 januari 2014 19:13

Tänk vad lite som behövs för att man ska få fint. Jag har dammat av några gamla möbler och givit dom lite nya färger.
.


Den här sidebordet var mörkbrunt när jag köpte det av min svägerska som tyckte att den hade gjort sitt.
.


Det här är en rullbänk som jag köpte för nästa 20 år sedan på IKEA. Den har stått i förrådet och dammat helt i onödan. Se så fin den blev i mitt kök.
.


Även en gammal trappall har fåty nytt liv med hjälp av lite slipning och målning. Skönt nu når även jag till översta hyllan i köksskåpet.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 januari 2014 12:52


Ja nu har vi gått in i ännu ett nytt år. Tänk vad tiden går fort. I maj 2014 har Kent och jag varit tillsammans i 35 år. Jag minns det som i går när vi träffades och fortfarande är han det bästa som finns om än jag har tvekat många gånger genom åren. Det är väl så att när man tillsammans rider ut stormarna så blir kittet som håller oss samman ännu starkare.

I går hade vi en mycket trevlig kväll hemma hos Lena och Tommy. Vi började kvällen med ett dopp i deras varma tunna. Därefter blev det mycket god mat och dryck innan 12 slaget bröt ut med alla fyrverkerier och smällare. Så fina att beskåda men så otroligt onödigt med tanke på alla stackars djur. Vi bord skänka alla pengar vi lägger ut på raketer till någon hjälpande organisation i stället. Jag hoppas att någon handlingskraftig person startar upp ett uppror mot dessa fyrverkerier.

I dag ska vi tömma mitt hobbyrum. Jag har sagt upp hyresavtalet eftersom jag sällan är där nu när jag jobbat så pass mycket. Jag har bl.a ett fint sidebord där som ska flyttas hem och placeras i vårt vardagsrum.
Matgruppen som jag renoverade så omsorgsfullt står numera hemma hos Tommy och Lena.
.



Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards