Alla inlägg under april 2014

Av Annica och Kent Lindholm - 19 april 2014 09:45


I dag känner jag mig lite bättre. Vakade redan klockan 06:00 och började att putsa fönstren i köket och satte upp nya gardiner. Grannarna måste ju tro att jag är helt knäpp som håller på med det på självaste påskaftonen, men när började jag bry mig om vad andra tycker om mina ensaker, inte än i alla fall.

Nu har även vi lite färggrannt och påsk här hemma. Jag tycker om mina färgstarka gardiner men det gör inte Petra. För några år sedan då gardinerna var uppe sist sa Petra lite försynt - Ska du inte ta ner dom där gardinerna snart? Ja smaken är som baken och tur är väl det för annars skulle det bli ganska trist.

I dag klockan fyra kommer hela ligan på middag utom Tova och Dante som sitter på flyget nu och är på väg till Tenneriffa. Kent frågade nyss om jag inte skulle ta fram någon mat från frysen. Ja visst ja, jag skulle ju steka både spjäll och köttbullar, hur kunde jag glömma det. Tur att det finns mikro.

Glad Påsk!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 18 april 2014 15:15


Nu är det min tur att ligga nerbäddad i sängen. Inte så konstigt kanske efter att ha snusat på en förkyld och febrig man i nästan tre veckor.

I går var Petra med familj till oss för att äta påskmat. Jag orkade ingenting utan låg i sängen tills dom andra sa välkommen till bords. I morgon kommer hela familjen så jag hoppas verkligen att jag är på benen då. Det blev ingen Påsk i stugan i år, det känns konstigt men det är väl bara att gilla läget när orken inte finns.

Lite nytta har jag trots allt åstadkommit i dag. Jag har deklarerat och det var inte det lättaste då det var en hel del från i fjol som skulle tas upp på både den ena och den andra blanketten, men jag var duktig och gjorde allt via datorn med hjälp av Mobilt Bank ID, så himla enkelt och bra. Nu känner jag mig både Nöjd .... Och lättad.

Jag har också skaffat mig en ny mail i dag. Min gamla hotmail fungerar inte via datorn helt plötsligt och jag lyckades inte lösa problemet trots många timmars försök. Konstigt ... Men numera är min adress annicalhm@gmail.com.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 16 april 2014 22:24


Vi blev inte i stugan så länge. Redan efter en vecka flyttade vi hem igen i söndags. Kent är så dålig och det blev långsamt för både honom och mig att bo där nere. Kent har inte bara problem med ryggen han har dessutom åkt på världens förkylning med hosta och en feber som har hållit i sig över två veckor. Nu tror jag att han äntligen håller på att repa till sig.

Vi brukar alltid vara i stugan och fira påskhelgen med hela familjen samlad på påskaftonen. Hur det blir i år vet jag inte än för nu känner även jag av förkylning. Jag hoppas verkligen att jag inte blir ordentligt dålig så att vi orkar med våra traditioner. Hur som helst blir det gemensam middag på lördag oavsett vart vi är. Orkar inte jag fixa allt så får väl mina fina flickor fixa maten mm.

GLAD PÅSK!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 april 2014 17:02


I söndags packade vi ihop hemma för att flytta till stugan tillfälligt.

Kent är bättre i sin rygg men fortfarande långt ifrån bra. Han blir så uttråkad av att gå hemma hela dagarna så vi tänkte att miljöombyte kanske piggar upp. Inte för att det händer så mycket här nere men bara se att sjön är öppen igen ger en positiv energi. Synd att det kom mer snö, den upplevelsen hade jag gärna hoppat över.

Jag har städat nu i eftermiddag sedan jag kom hem från jobbet. Det känns riktigt mysigt att vara här. Det kanske är sista vistelsen innan vi säljer, ja om vi nu får det sålt. Vi kommer att kontakta mäklare i början av maj. Ja, var sak har din tid och stugans tid känns förbi för oss båda nu.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 april 2014 18:43


Ingen har lurat mig i dag men jag kommer väl ihåg en lurning för många år sedan.

Jag var i Stockholm och hade möte hela dagen. Petra som då bodde i Göteborg ringde och ringde och jag kunde inte svara. I en paus ringde jag upp henne för så påträngande som hon var måste det vara väldigt viktigt.

När hon svarade säger hon. - Grattis mamma, du ska bli mormor. Jag höll på att svimma, hon var ju bara 20 år och hade inte varit tillsammans med sin kille så länge. Hon hörde att jag hade mycket blandade känslor och efter en stund sa hon. - April, april din dumma sill :).

Det var inget roligt skämt just då och jag kunde nästan inte koncentrera mig mer på mina uppgifter den dagen. I dag drygt 10 år efteråt är du förlåten och jag glömmer aldrig ditt bus, älskade unge.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards