Alla inlägg under juni 2014

Av Annica och Kent Lindholm - 20 juni 2014 08:22

Nu är vi i Italien. Resan ner gick mycket bra. Vi åkte över alperna via Innsbruck och passerade Brennerpasset med en oslagbart vacker natur.

Vi är nu i Riva del Garda, en liten stad vid den norra stranden av Gardasjön. Staden ligger vackert inbäddad mellan bergen.

Första natten stod vi på en central ställplats men flyttade i går över till en fin camping alldeles vid stranden.

I dag blir det midsommarfirande här och sedan får vi se när vi åker vidare.

Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar!

Av Annica och Kent Lindholm - 17 juni 2014 09:57

Efter en heldag i går med välfyllda kundvagnar i Ullared åkte vi vidare ner till Trelleborg.

Natten har vi tillbringat på en fin ställplats alldeles vid havet inte långt från båthamnen.

Nu sitter vi på soldäck i strålande solsken på väg mot Rostock.

Av Annica och Kent Lindholm - 15 juni 2014 18:53

Nu är det äntligen semester och det känns välbehövligt.

I fredags åkte ner till Bollnäs för att vara med när Kents bror Mats och hans Anita blev man och hustru. Det var mycket fint och stämningsfullt i kyrkan och därefter en riktigt trevlig bröllopsmiddag och fest.

Nu är vi på väg till vårt nästa mål som är Ullared. Där ska vi proviantera diverse innan vi fortsätter till Tyskland på tisdagsmorgonen.

Den här gången åker vi tillsammans med Kents pappa Dennis och hans fru Catharina. Vi får se hur länge vi blir borta. Känns allt bra och ingen hemlängtan griper tag i mig så blir vi kanske på resa hela semestern, 4 veckor. Vi tar dagen som den kommer.

Mats och Anita utanför Bollnäs kyrka.

Här spelar föräldrar och barn upp till brudvalsen.

Kents pappa Dennis.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 juni 2014 16:04

I dag har vi lämnat över stugan till de nya ägarna. Helt otroligt vad det gick snabbt och smidigt. Ja smidigt är väl kanske lite överdrivet, vi har jobbat som bara den de senast dagarna. Det har även varit känslomässigt jobbig, inte för stugans skull utan för alla minnen som dyker upp men som tur är har man ju kvar dom hela livet. Nu väntar många nya äventyr när vi äntligen får tid till annat utan dåligt samvete för b.la gräsmattor som inte blir klippta. Nu har vi äntligen bara ett hus och en liten tomt att ta hand om.

Nej nu ska jag göra mig i ordning. Klockan 18:00 är det skolavslutning i Njurunda kyrka för fem av mina barnbarn och efter kyrkan blir det examensfika hos Cicci och Tomas i Bergafjärden.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 juni 2014 13:08

Åskan går och jag ligger under filten. Då kan jag ju lika gärna passa på att blogga lite.

Jag känner mig så mör i hela kroppen men det är kanske inte så underligt då jag säkert har lyft flera ton i helgen. Mycket skulle köras hem från stugan och mycket skulle köras till tippen.

I lördags var Cicci och Petra ner till stugan för att se om det var något dom ville ha. Petra gick mest runt och tittade så får jag se att hon gråter för fullt. När jag undrar hur det är ställt säger hon - Mamma, det känns precis som när någon närstående har dött. Jag det är inte så lätt att lämna efter hela 27 år, men minnena, varenda ett det tar vi med oss. Micke han ville helst slippa åka dit, han är nog den som kommer att sakna Armis allra mest.

Nej nu ska jag inte ligga här på sängen och bli sorgsen, det har jag inte tid med vi som ska på bröllop på lördag och sedan vidare på semester på söndag.

Det finns så mycket roligt att se fram emot, eller hur......

Av Annica och Kent Lindholm - 8 juni 2014 20:45

I helgen har vi kämpat med att tömma stugan från tidig morgon till sen kväll men nu är det inte mycket kvar. Jobbigast var garaget där Kent samlat på sig allt möjligt under 27 år.

Gamla Zuzukin fick äntligen se dagens ljus igen när Kent valde att köra den hem i stället för transport på släpvagn. Den motorcykeln kommer han nog aldrig att göra sig av med.

Nu återstår bara någon vända till sopstationen och städning. På torsdag lämnar vi över nycklarna till den nya ägaren och just nu känns det bara befriande.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 juni 2014 07:34

Nu känns det betydligt bättre inombords med tanke på att stugan är såld.

Jag åkte till Micke och hans familj häromkvällen när jag kände mig låg. Där var det massor av barn (Jacobs kompisar) som skulle tälta på gården och luften var full av energi och förväntan vilket smittade av sig även på mig.

Nu är det inte mycket kvar att göra i stugan. Det mesta kommer att bli klart i dag och det känns mycket bra. Tid finns det också väldigt gott om, min inre väckarklocka är numera programmerad på 05:00 så dagarna räcket till :)

Av Annica och Kent Lindholm - 5 juni 2014 20:58

Är ensam hemma i kväll, Kent är på fest med jobbet. Jag skulle också behöva en fest i kväll som piggar upp mig och får mina malande tankarna att tystna.

Har vi gjort rätt, eller har vi gjort fel. Stugan är såld i dag, kontraktet är skrivet och köpeskillingen är helt ok. Ja allt borde vara frid och fröjd nu, men varför då denna malande oro. Stugan har varit vår fasta tillflyktsort sedan 1987, dvs ganska många år. Stugan har upplevts inte bara av mig utan också av våra barn som vårt riktiga hem, deras föräldrahem. Det har jag sålt i dag och just nu gör det jäkligt ont.

Jag säger förlåt mig till mina barn och barnbarn. Var sak har sin tid, redan i morgon känns det kanske bättre.

Familjen samlad.

Kent fixar middag.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

Kul att just du tittar in.

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag.

Fråga oss

<<< Juni 2014 >>>

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands