Alla inlägg den 27 december 2017

Av Annica och Kent Lindholm - 27 december 2017 13:38

.
Jag brukar inte vara gnällig men nu kan jag inte låta.

Det är helt otroligt hur Försökringskassan tillåts behandla de som är sjuka. Jag är sjukskriven och skickade in min anmälan om önskad utbetalning den 1 december. Inget saknades i min anmälan, där fanns läkarintyg, inkomstuppgift och övrigt som krävs för att ärendet ska behandlas. Ändå har jag inte hör något, ännu finns inga pengar för utbetalning till mig.

Tänk på de stackars människor som lever ekonomiskt på marginalen. De är kanske ensamma, kanske ensamma försörjare till sina barn. Det finns många som inte har ett konto för oförutsedda händelser på banken eller släkt och vänner som man kan låna pengar av. Hur har dom klarat julen ekonomiskt? Har deras barn blivit utan julklappar, serverades det falukorv och makaroner på julbordet? Eller är det kanske här som SMS lånens givare kommer in och ockrar.

Jag blir så upprörd och arg när jag tänker på hur människor behandlas. Var finns respekten, var finns medmänskligheten.

Usch och fy hur fruktansvärt dåligt Försäkringskassan fungerar.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards