Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 6 januari 2018 22:25

.
Jag har tittat på stjärnorna på slottet i kväll som många lördagar tidigare. Jag gillar det programmet (vilket kanske beror på att jag tillhör målgruppen).

I kväll visade dom Marianne Mörcks dag. Vilken fantastisk kvinna och vilken tragisk historia men också storslagen historia hennes liv har varit. En färgstark kvinna som har modet att gå sin egen väg. Hon delar med sig av sitt liv med humor och ett mycket stort hjärta.
.

.
Jag gillar människor som är lite annorlunda, gillar människor som tror på sig själva, som har modet och styrkan att försöka. Det är de annorlunda och modiga människorna som har en intressant historia att berätta.

Om alla trodde mera på sig själva och hade modet att förverkliga några av sina drömmar tror jag att världen skulle vara en mycket vänligare plats att leva på. Då skulle vi slippa mycket missunnsamhet och avund, då skulle nog Jante vara ganska liten. För vem skulle bry sig (som ungarna säger).

Jag hoppas att jag alltid har varit, och fortfarande är, en lite annorlunda människa.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 januari 2018 08:23

.
I dag känner jag mig lite piggare. Jag vaknade redan 06:30 och kunde inte somna om så det vänder nog nu.

I fortsättningen ska jag hålla mig borta från snoriga barnbarn. Vid en förkylning får dom på sin höjd lite droppnäsa och nyser medans jag av samma förkylning blir sängliggande flera dagar.

Efter några koppar kaffe ligger vi, Kent och jag i sängen igen och blippar runt med varsin telefon. Kent kollar gymnastiska övningar för sin onda rygg och jag tittar på bilder och längtar till värmen.
.

.
I dag är det bars 42 dagar kvar tills vi åker till Thailand. Det ska bli så skönt att lämna den här snörika vintern för fina stränder och varma bad.
.

.
Vi kommer att börja vår resa med 14 dagar på Koh Lanta. Oh vad jag längtar!
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards