Alla inlägg den 10 januari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 10 januari 2018 00:04

.
I dag har jag vi planerat lite inför vår kommande resa till Thailand i Februari.

Transfer från flyget i Phuket till Koh Lanta är inte bokad ännu. Jag läser mycket på olika reseforum och meningarna går isär om man ska boka en taxi eller åka över med färjan. En sak är säker, vi tar inte alternativet med delad minivan, det kan ta onödigt lång tid med stopp på många ställen. En gång då vi åkte så blev både Petra och Tova åksjuka. Den missen gör vi inte om.

Vi har åkt den sträckan många gånger genom åren och jag har min uppfattning klar. Har vi barn med oss åker vi i en säker taxi, är det bara Kent och jag blir det ibland färjan. Det är inte ovanligt att båtarna är fyllda till till bristningsgränsen med turister och flytvästar till de små saknas ofta på båtarna. Gamla slitna flytvästar brukar finnas i vuxenstorlek, men ofta inte så det skulle räcka till alla vid en nödsituation. Det får blir taxi även i år. Vi har kompisar nere på Koh Lanta nu som kommer att boka en bra transfer åt oss via Apple Travel så vi kommer fram säkert och utan väntetider vid flygplatsen. Det fungerade toppen i fjol när vi åkte från Koh Lanta till Phuket, ägaren kom innan avresa för för att säkra att allt var ok inför vår avfärd. Det är service det.

Patrik kolla pris och PM:a mig. Vi landar den 18 februari på morgonen. Återkommer till dig med flight nr och exakt tid. Vi behöver en familje suv med plats för 3 resväskor och lite handbagage. Du kan väl även kolla vad en moppe kostar per dygn i 12 dagar. Det ska helst vara en 90 cc moppe eftersom vi ska åka tre på den. Pris per dag ink bra hjälmar.

Ja nu är det inte långt kvar, bara 39 dagar till utresa. Längtar jättemycket!

.
Här är en bild från en överfylld båt som skulle ta oss från Phuket till Koh Lanta. Jag tror att det kan vara 2016. Det är inte alltid så behagligt att trängas tre - fyra timmar på däck bland massor av folk och väskor. Ofta blir man omlastade till annan båt vid PihPhi och då ska väskor bäras mellan båtarna och tyvärr är jag ingen bra bärare längre. Det blir extra kämpigt för Kent.

.

.
Kent på moppen vi hyrde i fjol.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards