Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 11 januari 2018 15:05

.
Vi har fyra rådjur i vårt trädgård som kommer mest varje dag. Dom äter för fullt från vår tujahäck. Jag undrar om dom äter sönder häcken, det blir som det blir, jag har inte hjärta att skrämma iväg dom. Det är nog inte så lätt för rådjuren att hitta föda när termometern visar drygt -10 grader.
.

.
Söta är dom i alla fall.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 januari 2018 13:37

.
I dag blev det Blossoms linsgryta (recept finns på nätet) till lunch. Det är en mustig och riktigt god vegetarisk gryta. Grönsakerna varierar jag, det blir det som finns hemma.
.

.
Det som alltid ingår i grytan är krossade tomater, röda linser och buljong. I dag fyllde jag på med rödbetor, gula betor, lök, morötter och kikärtor. Jag kokar grönsakerna så att dom blir lite mjuka, sedan blandar jag ihop allt och kokar ytterligare ca 20 minuter. Grytan ska vara lite kryddig, jag använder salt, svartpeppar och chiliflakes.
.

.
Extra gott blir det med en klick cremefraiche och en hårdbrödmackor till.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards