Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2018 16:33

.
Det blev inget läkarbesök för Kent i dag, vi är totalt insnöade. Jag fick upp ytterdörren en liten bit i morse och sedan var det stopp. Vår svärson kom med traktor vid lunchtid och skottade åt oss. Nu har det gått ytterligare några timmar och vi är insnöade igen. Jag uppskattar att det totalt har kommit cirka 30-40 cm snö men blåsten gör att det på vissa ställen är ca 70 cm.

Jag och Elsa (barnbarn) var ut för att skotta men jag orkar inte. Inte nog med att det är mycket snö, den är tung, klibbig och totalt packad av blåsten . Värre än detta har jag aldrig upplevt.

Det är tur att vi har värme i stugan och mat i skåpen så att vi klarar oss några dagar.
.

.

.
När jag tittar ut på baksidan av huset genom ett fönster nästan täckt av snö ser jag något som hänger ner från taket. Det är en del av vår TV antenn, den har gått av och är helt täckt med klippig tung snö. Helt otroligt men TV:n fungerar trots detta.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 februari 2018 00:18

.
Kent har haft ont i ryggen några dagar men inte så allvarligt. I morse när jag vaknade var han i badrummet och ropade på mig. Han hade ordentligt ont i ryggen och kunde inte röra sig. Jag ringde 112 för att höra vad jag skulle göra men då skulle dom skicka en ambulans. Vi väntade och väntade, Kent stod orörlig i badrummet och var jätteblek, nästan ljusgrön i ansiktet. Där fick han stå och vänta 1 timma och 50 minuter, det fanns ingen ledig ambulans som kunde komma snabbare. (Jag klagar inte, jag förstår att dom måste prioritera och ta livshotande ärende först)

När dom äntligen kom fick han en morfinspruta så låsningen i ryggen släppte något. Så pratade ambulanssköterskan med Kents läkare men han fick ingen tid eller någon medicin i dag, klockan 09:00 i morgon fick han en tid. Dom sa att det inte var någon idé att åka in till sjukhuset i dag, dom kunde ändå inte göra något.

Med facit i näven skulle vi ha propsat på att få åka in på sjukhuset, han hade säkert fått något mot smärtorna. Jag är inte säker på att vi kommer ut med bilen i morgon. Just nu blåser det nästan storm här och SMHI har varnat för stora snömängder i natt och i morgon, det kan komma hela 50 cm snö. Alla skolor inom kommunen kommer att hålla stängt i morgon och man uppmanar alla som kan att hålla sig hemma.

Vilken vinter, den värsta på många år. Jag håller tummarna att jag får ut bilen ur garaget i morgon och att vägarna är plogade.

Ja inte är det långsamt att vara pensionär, här händer en hel del mer eller mindre trevliga saker.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards