Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 25 februari 2018 06:56

.
När jag sitter på balkongen i min ensamhet och funderar fram och tillbaka på allt och ingenting lägger jag märke till ett träd utanför. Plötsligt går det upp för mig varför jag har en ranka med hjärtan på armen.

Det var så här. För många år sedan när min mamma gick bort ville jag tatuera in ett minne av henne på min handled. Jag valde att skriva mamma på thai och så ville jag ha hennes favoritblommor (röda rosor) bredvid. Tattokillen som vi känner och har förtroende för sa att det skulle bli finare med en ranka av hjärtan. Jag litade på honom och blev nöjd med resultatet.
.

.
Jag har funderat på varför han formade hjärtana som en blomranka. Nu förstår jag. Titta närmare på trädet. Det är jättefina rankor med hjärtformade blad, det trädet har jag inte lagt märke till tidigare när vi har varit här nere.
.

.
Som ni förstår har jag lite långsamt just nu har inte så mycket annat än min telefon att roa mig med. Då blir det både det ena och det andra på min blogg och det passar ju bra eftersom den i första hand är min kompis vår dagbok.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 februari 2018 05:30

.
Nu skickar Maria bilder från badlandet som Kent och Tova har åkt till. Det ser jättehäftigt ut och barnen verkar trivas.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 februari 2018 05:23

.
I dag har jag tvättstuga. Det är jättebilligt (ca 10 kr/kilo) att lämna in kläder till tvätt här men de kläder som man är rädd om bör man inte lämna in. Ofta blir kläderna lite blekta och ibland går inte fläckar bort utan tvättas fast i stället.

Då blir alternativet handtvätt och centrifug från 60-talet, dvs. stampa kläderna mellan torra handdukar.
.

.
Nu hänger tvätten ute på tork.
.

.
Kent och Tova har åkt med Patrik och Maria till ett badland på norra Koh Lanta, inte så långt härifrån.
Jag valde att inte följa med eftersom jag inte ska vara i solen när jag äter antibiotika.

Foten är bättre i dag.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards