Alla inlägg under februari 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 24 februari 2018 05:06

.
Jag ligger fortfarande i sängen men det känns något bättre i dag. Jag vill absolut inte utsätta foten för onödiga risker. Stora infektioner har jag respekt för och allra helst i den här värmen men det verkar som jag svarar på den medicin som jag fick av doktorn i går så det går nog åt rätt håll.

Kent och Tova har åkte ner till Relax Bay med Patrik och Maria. Jag måste erkänna att jag är lite orolig när dom är ute på moppen. Jag litar till 100% på Kent men inte på alla andra i trafiken. Det finns många som inte borde hyra och köra moppe här nere, kineserna är värst, det ser ut som det är första gången dom sitter på en moppe.
.

.
Nu fick ett meddelande från Maria att dom är framme på Relax Bay. Härligt!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 februari 2018 13:04

.
Nu tycker jag nästan lite synd om mig själv, jag har så vansinnigt ont i foten.
.

.
Jag ligger nedbäddad i sängen, Tova och Kent har gått ut med Maria och Patrik. Jag kan inte stödja på foten och törs inte försöka, jag känner att svullnaden fortsätter att öka. Doktorn sa att dom eventuellt måste göra ett snitt om inte svullnaden går ner och det vill jag verkligen inte. Hellre ligger jag här och bara tar det lugnt med foten placerad på en kudde.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 februari 2018 06:19

.
I dag har Kent skjutsat mig med moppen till Dr Salarin på Long Beach.
.

.
Jag fick ett skavsår mellan tårna i förrgår som jag har hållit rent för att inte få en infektion. Trots det började foten svälla och göra fruktansvärt ont i går kväll.
.

.
När doktorn säger att det eventuellt kan vara gikt kommer jag ihåg att jag har haft så här vid ett tillfälle tidigare. Det var när vi var på semester för tre år sedan med husbilen och jag fick då åka till sjukhuset i Skövde.
.

.
Jag har fått antibiotika och något annat mot inflammation och värk samt en medicin mot gikt för att vara på den säkra sidan. På måndag ska jag på återbesök, sväller jag mer innan dess ska jag komma omgående. Blir jag sämre när doktorn har stängt kan jag ringa henne. Det kallar jag service i världsklass. Nu är jag ordinerad vila i 5 dagar med foten i högläge.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 21 februari 2018 12:40

.
I dag började vi dagen vid poolen på hotellet. När Maria slutade jobbet åkte vi till en strand på södra delen av Koh Lanta. Jag vet inte vad stranden heter men den låg söder om Khlong Khong.

Man fick gå många trappor för att komma ner till stranden men det var det värt. Det bästa var att det inte var några stickas där, det är något som stick som myggbett i vattnet vid vissa tillfällen. En del säger att det är någon typ av plankton och andra att det bitar av maneter. Ont gör det i alla fall men det blir inga bestående märken eller kli.

Nu ligger vi på sängen och känner efter om det finns några krafter kvar för att gå ut och äta.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 februari 2018 15:34

.
I kväll var vi och åt på PA-PA i Saladan. Det har varit en favoritrestaurang tidigare år men nu måste det ha blivit någon förändring där.

Maten var så dålig så vi kunde inte äta den. Ägarna (om det är samma) är svenskar och den västerländska maten brukar hålla hög klass. Kent och jag beställde in schnitzel men den gick inte att äta. Jag bad att få lite majonnäs till och den serverades i en smutsig skål.

Dit går vi inte mer! Nu håller vi tummarna att det lilla vi åt inte ger oss dålig mage.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 februari 2018 10:51

.
Nu åker vi hem till hotellet och fortsätter dagen vid poolen.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 februari 2018 08:28

.
I dag finns det inget att klaga på.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 februari 2018 06:04

.
I dag är vi på Thai Cat på Long Beach Patrik och Ture.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards