Alla inlägg under mars 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 12 mars 2018 12:38


Fy vad det snöar.

Nu är Kent paj i ryggen igen efter att ha skottat i går.

Dante kom hit en stund och hörde när Kent och jag pratade om att eventuellt flytta till lägenhet om man inte klarar skottningen längre. Då säger Dante.
- Jag tror att mamma och jag kan skotta hos er. Jag kan sätta ett snöskyffel framför min fyrhjuling och köra bort snön. Ja kanske det, hihi.
Jag hittade den här bilden på Petras blogg. Han har tydligen provat så han visste vad han pratade om.
.


Nu har jag skottat undan den snön som kom i natt och på förmiddagen i dag men tyvärr så fortsätter snön att falla.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 mars 2018 14:37


Nu har vi varit ute på en rask runda i det fina vintervädret. Jag måste erkänna att det tog emot att sätta på sig varma vinterkläder och kängor. Det är betydligt skönare att gå barfota i sanden.

Det blev en ordentlig runda i rask takt på drygt 6 kilometer.

Av Njurunda Kyrka och kyrkstallarna synd inte mycket pga all snö.
.


Av Annica och Kent Lindholm - 10 mars 2018 13:41


Borta bra men hemma bäst men herre gud vad snö det är. Jag måste spara några bilder så jag kommer ihåg hur vintern 2017-2018 var. Snö i otroliga mängder.

Utsikt från köksbordet
.


Från sovrummet.
.


Från vardagsrummet.
.


Från gatan. Spåren i snön är från rådjuren som tydligen rycket att toppen på tujan smakar bra.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 10 mars 2018 10:46

Nu är vi snart hemma efter en ca 20 timmar lång resa från Karon i Phuket till Sundsvall.

Resan gick över förväntan. Tova sov redan innan planet lyfte i Bangkok och vaknade först när 2 timmar återstod av den nästan 11 timmar långa flygningen. Själv sov jag mellan middag och frukost ca 7,5 timmar. Värre var det för Kent, han sov inte mycket men såg desto fler filmer.

Just nu sitter vi på tåget som ska vara i Sundsvall 11.53 i dag.

Nu börjar planering på kommande aktiviteter och resor. - Fattar du! sa Kent för någon dag sedan,
- Vi ska inte jobba när vi kommer hem från semestern. Nej det ska vi inte och det känns verkligen bra.
.


Tova tittar på film på tåget och längtar jättemycket efter sin familj. Självklar, hon har ju inte träffat dom på tre veckor.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 mars 2018 09:46

.
Nu sitter vi på hotellet och väntar på att påbörja hemresan. Vi fick inte behålla rummet efter klockan 12 så vi åkte in till Patong och handlade lite, taxin hämtar oss klockan 17:00. Vi flyger via Bangkok och är hemma i morgon (svensk tid) klockan 12:00.

Det är vansinnigt varmt här i dag, det måste vara 40 grader i skuggan.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 mars 2018 09:48


I dag har vi varit till Kata Beach och badat, vi hade en kanondag. Jag upplevde att den stranden bättre än Karon i år. Det var alldeles klart vatten och inga vågor.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 mars 2018 10:18


Det är otroligt varmt här i Phuket, drygt 30 grader och mer i skuggan men det är skönt. Ibland kan det kännas lite väl varmt kvällstid men det tror jag beror på att luftfuktigheten ökar då.

I dag var vi vid havet på förmiddagen och poolen efter lunch. När vattnet blir varmare under dagen kommer stickisarna och dom biter Tova mer än oss. Hon får som myggbett men dom försvinner nästan omgående men det gör ont när dom biter eller bränns eller vad det nu är.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 mars 2018 07:32


Nu har vi bytt hotell. Vi fick ett fint rum med havsutsikt men ingen extra bädd till Tova och ingen frukost till henne om vi inte betalar extra. Det är så typiskt, går något fel i Thailand går det bara att rätta till genom att betala extra. Det är ofta man råkar ut för det, senast igår när vi fick betala två gånger för samma solstolar på stranden.

Utsikt från vårt rum.
.


Poolområdet är jättefint och inte som på charterhotell där alla stolarna ockuperas tidigt på morgonen av bl.a badhandukar. Vi fick stolar trots att vi kom till poolen efter lunch.

Nu njuter av dagen och glömmer missödet när vi kom hit.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards