Alla inlägg under april 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 17 april 2018 23:47


Det är ganska trångt i sängen just nu.

Vi har bara en extra säng och två små nattgäster. När vi planerade inför den här veckan var det inga problem alls, vi ligger skavfötters i gästsängen sa dom då. Tydligen har dom ångrade sig för där har dom inte sovit en enda natt. Min plats i vår säng är just nu ca 30 cm och Kent ligger i gästrummet. Men vad gör det, livet är ju fullt av nätter då sängen inte är så välbesökt så nog hinner jag sova bra.

God natt!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 14 april 2018 18:54


Tova och Dante kom till oss i går. Dom ska bo med oss en vecka när Petra är i Sollefteå. I dag åkte vi och hälsade på henne och passade då på att äta lunch på Hallstaberget.

Vi har haft en riktigt bra dag, vädret var toppen med strålande sol och 13 grader varmt.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 13 april 2018 08:09


Senaste dagarna har vi gått mot Skedlo på våra dagliga morgonpromenader. Vädret den här veckan har varit jättefint med soliga dagar men tyvärr är nätter fortfarande kalla så snösmältningen går långsamt.

Det har pratats mycket om Nackstafjället i vinter som är årets snötipp i Sundsvall. Även här ute i Njurunda har vi ett snöberg som det fortfarande går skytteltrafik till med. Det borde vara slut på det nu tycker jag.

Bild från gårdagens promenad.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 april 2018 00:44


Helt otroligt, nu snöar det för fullt igen. Det är inte ovanligt att det kommer lite snö hos oss i april men det är mycket ovanligt att den faller på meterhöga drivor.

I kväll hade vi 11 rådjur utanför vårt hus. Dom har fortfarande svårt att hitta föda i skogen så dom håller till godo med diverse prydnadsbuskar i vårt villaområde.

Jag kan inte minnas att jag någonsin upplevt en så snörik vinter som den vi haft i år.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 april 2018 21:22


Ja exakt!

Så är det faktiskt, vi kan allt och så kan vi lite till. Det har både mina barn och barnbarn uppmärksammat, inte alltid med belåtenhet.

Hihi!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 april 2018 14:33


Nu har vi kommit hem från Stocka. Vi tog med oss husbilen trots att vi fortfarande har mycket snö kvar på vår parkering. Det var ett måste för den ska in på service den 10 april. Vem kunde tro att det skulle vara full vinter i april när jag bokade den tiden i höstas.


Vecka 17 åker vi iväg på årets första resa. Den kommer att gå till Skåne och Blekinge där vi planerar att vara hela maj månad. Våren och snösmältningen eftet den här vintern väljet vi gärna bort, det blir säkert riktigt bra att möta våren i Södra Sverige i stället.

.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 april 2018 04:56


Jag kan inte sova och ligger då dom vanligt och tittar på min iPhone. Då upptäcker jag att en bild från Stocka inte kom med i mitt tidigare inlägg. Intressant för en del, helt ointressant för andra.

Ställplatsen i Stocka hamn har restaurerats de senaste åren. Nu har det dessutom tillkommit ett nytt servicehus placerad på bryggan med närhet till alla husbilar och båtar som gästar platsen.

Jag har också hört att Restaurang Måsen kommer att drivas även i sommar. Mycket bra!

Stocka hamn är verkligen värt ett besök med husbil eller båt för sitt fina läge, dessutom är det mycket prisvärt att stå där. I fjol kostade det 125 kr per natt inkl el och jag har inte hört att det är någon prishöjning på gång.
.


Jag har även passat på att göra min deklaration i natt och det kommer att gå bra. Skatteverket kommer att stå för bensinkostnaden i drygt 500 mil i sommar, det känns riktigt bra. Hur mycket det blir för Kent tar jag en annan dag. Jag känner mig inte så skarp just nu men en snabb översyn visar att även han kommer att få några mil av Skatteverket.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 april 2018 20:05


Äntligen känns det som våren är på väg. Vi är med husbilen i Stocka.

Här kommer bilder tagna från ställplatsen som fortfarande är täckt av snö.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards