Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 3 maj 2018 18:33


Jag har ofta sagt att till Simrishamn åker vi, Kivik är en plats vi passerar. Jag är så glad att vi stannade här, för här är det verkligen fint och jag kan tänka mig att det är ännu finare en varm sommardag.

Vi har varit ute på en kvällsrunda nu och det blåser kallt som bara den men många fina vyer fick vi se.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 maj 2018 16:53


Jag skrev i mitt förra inlägg att vi varit och handlat godsaker från havet i en affär här i Kiviks hamn som heter Buhres.

Har du vägarna förbi, missa inte detta stället. Allt vi köpte smakade så himla bra. Nu väntar boken som är både bra och en anledning att få sträcka ut sig på sängen en stund efter maten.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 maj 2018 13:36


Nu har vi åkt vidare och kommit fram till Kivik. Fortfarande fint väder men alldeles för kallt i luften.

Vi står nu jättefint nere i Kiviks hamn. Det är ingen camping men husbilar får stå här avgiftsfritt, även över natten enligt en husbilsgranne.

Vi stannade till i Simrishamn på vägen hit men där kände vi inte för att stanna trots att det var det som var planen för dagen. Vi kompar så himla bra Kent och jag, oftast får vi samma känsla så diskussioner och kompromisser förekommer nästan aldrig.

Nu har vi varit på en promenad i området och hittade en underbar fiskaffär, Buhres Butik. Där blev det en kasse fylld med mycket godsaker som sillar, många röror, färskpotatis mm så nu längtar vi till middagstid.

Bild från platsen där vi står.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards