Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 14 maj 2018 23:22


Jag blir riktigt upprörd av den oärlighet som råder i den politiska debatten just nu.

Nu senast om pensionärsskatten som Socialdemokraterna vill ta bort.

Det här hittade jag i mitt FB flöde daterat den 7 mars i år.
.


Här står det tydligt och klart att Moderaterna införde en pensionärsskatt. En ren lögn!!!!

Det finns INTE någon pensionärsskatt. Däremot införde Moderaterna ett jobbskatteavdrag som gjorde att bl.a en undersköterska fick motsvarande en extra månadslön netto kvar i plånboken.

Jag gjorde en beräkning på en inkomst av 24000 kr (skatt i Sundsvalls kommun) och kom fram till att skattelättnaden efter jobbskatteavdrag blev 1942 kr mer i plånboken. Naturligtvis skapade detta en klyfta mellan lön och pension, men ingen pensionär har fått högre skatt, däremot fick löntagare mindre skatt.

Hur f...n kan den skattelättnaden för löntagare helt plötsligt heta pensionärsskatt i dag. Jag skickade iväg en fråga till Socialdemokraterna och fick följande svar via min Mail i dag. Se kopia.
.


I svaret heter det nu, den så kallade pensionärsskatten och förklaringen är korrekt.

Man skriver också att det 2018 gäller för pension upp till 17000 kr och fullt ut för alla from 2020. Men man nämner inte att det bara gäller from det år pensionären fyller 66 år.

Socialdemokraterna måste ju vara livrädda nu.

Rubriken i deras inlägg var,
Ta ställning för ett tryggare Sverige.

Hur kan Socialdemokraterna tro att vi kan känna trygghet om de som styr inte ens kan vara ärliga och hålla sig till det som är sant.

Så himla dåligt av Socialdemokraterna!!!



Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards