Alla inlägg den 24 maj 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 24 maj 2018 13:14


Jag gick in på FB nu och då kom det upp ett inlägg som ett minne från förra året.

Oh oj, vad jag minns det väl.

Alfons och Dante (då 8 och 7 år gamla) skulle följa med oss i husbilen till Stocka. Ja sa till deras mammor att bara packa med leksaker, inga telefoner eller surfplattor, det behövdes inte, det var fint väder och vi skulle vara ute. Så himla dumt av mig (hihi), jag höll på att bli snurrig på deras prat och tjat. Det slutade med att Petra (Dantes mamma) fick komma och hämta dom jättetidigt dagen efter.

Tänk så dum man kan vara, barn leker annorlunda i dag är för 30-40 år sedan och det borde jag ju förstå. Efter den gången är det alltid ok att ta med telefon mm men naturligtvis behöver dom inte användas hela tiden.

Ja ja, man lär alltid något nytt.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 24 maj 2018 13:00


Renoveringen fortsätter. I dag är det altanräcket på framsidan av huset som får lite ny målarfärg av Tova och Kent.

Själv har jag donat i köket. Jag har stekt 3 stekar (ca 4,5 kilo) av rostbiff som nu ligger i marinad. Jag håller tummarna att det blir bra, dom ska serveras på Majas 18-års fest på lördag. Jag är alltid orolig att det inte ska bli bra, är det för rött, är det för välstekt mm. Jag använder stektermometer men känner mig ändå oftast osäker men för det mesta blir det bra.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards