Alla inlägg under juni 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 10 juni 2018 15:53


Som jag har skrivit tidigare så är det onda i mina fötter gikt.

Jag var så kaxig och skulle så enkelt få till det med bl.a kost och viktminskning. Jag har lagt ner många timmar på att studera effekten av det ena och det andra men inte kommit någon vart. Min nödvändiga viktminskning går just nu åt helt fel håll.

Det kanske inte är så konstigt, jag har ju kommit helt fel. Jag har kommit till fina restauranger, jag har kommit på kalas och andra firanden och på alla ställen har jag glatt ätit av allt det goda som bjuds.

Jag vet inte om jag har skrivit och berättat att vi (Kent och jag) har slutat att snusa. Vi har trappat ner konsumtionen under ganska många veckor och har nu varit snusfria i drygt två veckor. Jag skyller inte mitt misslyckande på snuset men en sak är säker, det har inte gjort situationen enklare.

Men skam den som ger dig. I dag är det nya tag och även denna gång finns inte en uns av tvekan på min egen förmåga.

Nu kör vi! Hihi
.


Av Annica och Kent Lindholm - 9 juni 2018 21:21


Nu har vi ätit födelsedagsmiddag med Lena på En liten sjökrog i Sörfjärden. En otroligt bra restaurang.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 juni 2018 08:55


I helgen är vi i Sörfjärden i Hälsingland med Micke och Lena samt Anders och Lisa från Rossön.

Vi står på en mycket fin camping som har renoverats de senaste åren så allt är i toppskick.

I kväll blir det middag på En liten sjökrog, en krog som drivs av prisbelönta krögare från Sundsvall så det blir nog mycket bra.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 juni 2018 22:43


Klockan är 22:30 och solen skiner ännu. Underbara årstid.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 juni 2018 22:33


Nationaldagen firade vi i Stocka och i Strömsbruk.

Helt otroligt att man kan känna av stämningen i en by på bara ett arrangemang.

I Stocka firade man nationaldagen på ett busigt sätt med härlig medryckande musik, godisregn, servering mm. Det var många av ortens familjer som var på plats, många yngre familjer. Det var mycket avspänt och trevligt. Vi riktigt kände vilken fin gemenskap det är i byn.

Så kom vi till Strömsbruk (det är tre kilometer mellan byarna) och där var det högtidligt värre med en bruksorkester som inte spelade dagen musik. Det var ett stelt och högtidligt tal. Man riktigt kände att här var det inte så kul att vara. Så blev det dags för den årliga buffén med kakor (som vi naturligtvis betalade för) och då fick vi en skarp tillsägelse att man bara fick ta fyra kakor var. Konstigt sa Dante, är det buffé brukar man ju få ta vad man vill ha.

Trevligt hade vi i alla fall.

Bilder från Stocka.
.


Bilder från Strömsbruk.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 juni 2018 10:54


Nu är vi hemma efter en trevlig helg i stan som vi avslutade med frukost på Hotell Baltic. Jag hade läst att dom hade en riktigt bra frukost och det stämmer verkligen. Kan varmt rekommenderas.

Nu är det hemmamys och klädvård på schemat i två dagar och sedan får vi se vad som händer.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2018 21:19


Nu är vi tillbaka i bilen efter många steg på stadens gator vilket känns ordentligt i mina fötter just nu.

Dagen började med att Tova spelade fotboll i Bergsåker. Hon stod i målet och det gjorde hon riktigt bra.

I kväll har vi varit och tittat på alla raggarbilar som cruisar i stan.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2018 18:10


Vi står fortfarande i stan med husbilen.

Alldeles nyss fick vi besök av min fd kollega Siv. Så himla roligt att träffa henne och hennes man.

I kväll ska vi gå och titta på raggarbilar, det är tydligen crusing i kväll.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards