Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 3 augusti 2018 22:53


Som jag har skrivit tidigare har både Kent och jag slutat att snusa.

Vi har varit snusfria i drygt två månader nu. När jag slutade snusa var det kaos i min kropp, diabetesen var svårinställd, jag hade nervvärk i fötter och ben, jag fick droppfot, jag fick fel på ämnesomsättningen och jag fick gikt, det var säkert något mer fel också som jag glömt eller förträngt. Jag ökade i vikt och hela jag var i obalans. Mitt i den soppan fick jag för mig att mycket av mina problem berodde på snuset så efter en kort nedtrappning slutade både Kent och jag att snusa, det var i slutet av maj.

Hoppsan, vad hände nu. Nu blev det inte lika roligt att vakna på morgonen, ingenting kändes riktigt roligt. Jag kände mig trött och rastlös, blev lätt irriterad och ledsen, jag blev passiv. Jag som gillar att läsa och skriva ville absolut inte göra det, jag ville inte göra någonting som krävde koncentration. Blev jag depprimerad nu också, eller.... Ja så var det nog och orsaken heter - Ingen snus. I dag känns det mycket bättre igen men fy det är inte enkelt att bryta ett starkt beroende.

Nu vet jag att jag fixar även detta. Jag är snusfri nu och mår bättre och bättre för varje dag som går.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 augusti 2018 14:18


I dag har vi ätit lunch på Svartviks Herrgård. Så himla gott och trevligt det var.

Svartvik Herrgård ligger en mil söder om Sundsvall (gamla E4) och är verkligen värd ett besök. Den ligger i anslutning till fd ställplatsen i Svartvik (som delvis finns kvar) så det går bra att parkera husbilar där.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 augusti 2018 14:00


Jag har länge velat haft en liten stringhylla i matrummet men inte köpt någon eftersom dom är ganska dyra. Hoppsan vad dåligt ställt jag måste haft. Ibland kan jag vara riktigt snål med vissa saker och hur slösaktig som helst med annat.

Hur som, det har inte blivit någon hylla förrän nu när jag hittade en för 149 kr på Gekås i Ullared. Jag är jättenöjd med min fina hylla och den blev precis så som jag ville den. 
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards