Alla inlägg den 25 november 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 25 november 2018 21:37


I februari var vi i Thailand. Vi var på Koh Lanta och i Phuket. Tova var med oss på resan.
.



Här är Dante på väg till oss för att skotta. Det är sjukt mycket snö 2018, se snön utanför vårt köksfönster.

.



Påsken firade vi i Stocka med Petra och hennes familj.
.


Med husbilen vid Rönnskär i Stocka.
.


Vår första semestertripp 2018. Här har vi stannat på ställplatsen i Gävle, datum är den 22 april.
.


Vi hade några riktigt bra dagar i Malmö i början av maj. Vi träffade min fd chef Camilla Bunke, så himla trevligt. Vi stod med bilen på en fin ställplats i Limhamns småbåtshamn.
.


Några dagar vid Sveriges sydligaste udde, Smygehuk.
.


Några dagar i Kivik. Vi stod mycket fint alldeles intill havet.
.



Cykelutflykt i Karlshamn.

.


Bergkvara camping söder om Kalmar. En mycket fin camping.

.


Västervik. Vi stod med bilen några kilometer söder om centrum på en ny ställplats.
.


Vikbolandet i St Annas skärgård.
.


Vi avslutade vår semestertripp med några dagar i Hassela med Cicci och hennes familjz
.


Dom här bilderna är fram till mitten av maj 2018.
Vi gjorde många fler stopp med dom finns inte med på bild. Vi stannade bl.a i Gränna och naturligtvis i Ullared.

Det här är början på min summering av 2018z
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 november 2018 17:02


Det är helt otroligt vad tiden går fort. Nu har vi snart varit pensionärer ett helt år.

Det har varit ett riktigt bra år med många resor, trevliga möten och många nya platser. Det har varit som en enda lång semester från april till oktober. När husbilen åkte in i garaget i slutet av oktober kändes det skönt att veta att nu blir vi hemma några månader.

Apropå husbil måste jag säga att vi hade tur som lyckades byta bil utan att göra en stor förlustaffär. Vi trivdes inte riktigt bra med vår förra LMC som vi köpte 2017. Den hade allt men var allt för kompakt och trång.
.


Vi trivs betydligt bättre i vår nya LMC. Den är bara 50 cm längre men har en mycket smartare inredning så skillnaden känns jättestor både när det gäller yta och förvaring. Snart är det vår igen och den tror jag att vi mötet i Tyskland nästa år.

Jag planerar för fullt. Ekonomi, organisation och logistik var tre av mina starka områden när jag jobbade så varför inte fortsätta med det även som pensionär. Det blir aldrig långsamt och skulle jag planera galet så är jag totalt prestigelös så det är bara att börja om från början. Fördelen är att det alltid händer något nytt och spännande.
.


Men först blir det julfirande med familjen. I år blir vi allihopa hemma hos Petra med familj och lagomt till jul har nog också vårt lilla barnbarnsbarn kommit till världen. Underbart!

Lite julpyssel blir det säkert också. Jag såg dessa tomtar på FB, dom verkar enkla att göra så en sådan flyttar troligast in på vår altan innan jul.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards