Alla inlägg den 27 november 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 27 november 2018 00:24


Oh vad jag längtar till sommar och varma bad. Nu är det bara 44 dagar kvar tills vi åker till Thailand för 20:de gången. Det ska bli så himla skönt, det är lite som att komma hem. Räknar jag ihop dessa resor så har vi nog tillbringar minst 14-15 månader i landet.

En del tycker att vi är jättetråkiga och förstår inte alls varför vi ska till Thailand igen. Hur kan man bara bry sig om vart vi åker. Så intressant kan vi väl ändå inte vara att någon blir engagerad och berörd. Otroligt, men ganska roligt om det skulle vara så.

Det är riktigt intressant hur vi faktiskt är mot varandra. Varför är man inte bara glad för andras skull, varför måste många ha åsikter om andras val. Det tycker jag är jättekonstigt, men jag struntar blankt i vad andra tycker, dom får tycka vad dom vill, jag är gammal nog att bestämma allt själv,

Jag känner mig mycket privilegierad att vi även som pensionärer kan ha en ordentlig budget för våra resor. Vem vet, hittar jag en sista minuten till Thailand i mars så blir kanske den 21:a resan dit redan 2019 eller så blir det kanske Kanarieöarna eller något annat spännande resmål. Att umgås med familjen och resa är det enda som står på vår agenda numera. Jag känner mig nästan euforisk när jag tänker på vad bra vi har det Kent och jag.

Det gäller att prioritera och göra rätt val i livet. Är du ung, börja pensionsspara.

Här är några bilder från hotellet på Phuket som vi kommer att bo på.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards